اروپا به دنبال کاهش محدودیت استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی در هواپیماهاست

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

آژانس امنیت هواپیمایی اروپا اعلام کرد که تا پایان این ماه، یک راهنما منتشر خواهد کرد که براساس آن در تمام مراحل پرواز امکان استفاده از وسایل الکترونیکی شخصی مانند تبلت‌ها، گوشی‌های هوشمند، نمایشگرهای الکتریکی و ام‌پی‌تری پلیرها را فراهم می‌کند.
 
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، راهنمای فعلی این آژانس، استفاده از لوازم الکترونیکی شخصی را به جز مواقع حرکت آهسته هواپیما روی زمین، فرود آمدن و تیک آف، بلامانع می‌داند. ولی لوازم الکترونیکی بزرگتر مثل لپ‌تاپ‌ها باید در این مواقع خاموش باشند.
مدیر اجرایی این طرح می‌گوید: این یک قدم بزرگی در راه گسترش آزادی استفاده از لوازم الکترونیکی شخصی در هواپیماها بدون به خطر انداختن امنیت هواپیماست.
این تغییرات بالا در هواپیماهای خطوط هواپیمایی اروپایی قابل اجراست. با این راهنمای تازه، هر هواپیما با توجه به برآوردهای خود، قادر خواهد بود به مسافران اجازه استفاده از لوازم الکترونیکی شخصی در همه زمان‌های پرواز را بدهد.
در بلند مدت، آژانس امنیت هواپیمایی اروپا قصد مطمئن کردن تلفن‌های هوشمند برای برقراری مکالمات تلفنی هنگام پرواز را دارد. این آژانس ازدیاد سریع و گسترده لوازم الکترونیکی شخصی و درخواست استفاده دائم و همیشگی از آنها توسط جمعیت مسافر را تصدیق می‌کند.
این کمپانی خواهان استفاده مطمئن و هماهنگ از لوازم الکترونیکی شخصی در خطوط هوایی اروپایی است. امنیت، اولویت این کمپانی است؛ این امر مهم است که مسافران همواره به پیشنهاد‌های ایمنی که توسط خدمه به انها گفته م‌یشود، گوش دهند و عمل کنند.
هفته قبل، رگولاتور ایالات متحده نیز اعلام کرد که با اینکه اجازه استفاده از وسایل الکترونیکی در پرواز به عهده شرکت هواپیمایی است ولی ممنوعیت استفاده از این وسایل را حذف کرده‌اند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.