اروپا همچنان در باتلاق بحران فرو می رود/ شکاف عمیق اقتصادی در منطقه یورو

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روزنامه سوئیسی “تاگس انسایگر”  موسسه آمار “یورو استات” در گزارشی تصویر تیره و تاری را از اروپا و یورو ارائه داده است. بر اساس این گزارش کشورهای عضو منطقه یورو همچنان در باتلاق بحران فرو می روند.

یورو استات همچنین در گزارش خود نوشته است : تنها رشد اقتصادی بزرگترین اقتصاد ملی منطقه یورو یعنی آلمان است که تا به حال منطقه یورو را از گرفتار شدن در رکود اقتصادی نجات داده است. تولید ناخالص داخلی در این حوزه از ژانویه تا مارس در مقایسه با سه ماهه قبل راکد بوده است. در پایان سال ۲۰۱۱ تولید ناخالص ملی در منطقه یورو ۰٫۳ درصد کاهش داشته است. شرکت های مختلف با توجه به نا امنی اقتصادی روزافزون در منطقه یورو کمتر در این حوزه سرمایه گذاری می کنند.

در ادامه آمده است : منطقه یورو از نظر اقتصادی کاملا گرفتار انشقاق و جدایی شده است. در حالی که آلمان از رشد اقتصادی نسبتا خوبی برخوردار است، اما اقتصاد فرانسه همچنان راکد است. شرایط اقتصادی در کشورهای بحران زده منطقه یورو بدتر به نظر می رسد. اقتصاد اسپانیا بار دیگر گرفتار رکود شده است. تولید صنعتی در آوریل گذشته دراین کشور به شکل محسوس و بی سابقه ای نسبت به دو سال و نیم پیش کاهش داشته است. شرکت های صنعتی ۸٫۳ درصد کمتر از همین ماه در سال گذشته تولید داشته اند.

بر اساس گزارش یورو استات این شرایط بدترین سقوط و وضعیت اقتصادی از سپتامبر ۲۰۰۹ بوده است.

اتحادیه اروپا این سرزمین قدرتمند اقتصادی سابق این روزها با یک بحران اقتصادی و مالی سخت دست و پنجه نرم می کند. بیکاری به بالاترین حد خود در اتحادیه اروپا رسیده است. از هر چهار اسپانیایی یک نفر بیکار هستند و تقریبا از هر دو جوان یک نفر شغلی ندارند.

در ایتالیا نیز تولید ناخالص داخلی حدود ۰٫۸ درصد کاهش داشته است. که این سومین افت پیاپی رشد اقتصادی در این کشور بوده است. همچنین پرتغال نیز نتوانسته از رکود اقتصادی رهایی یابد.

 بر اساس ارزیابی کمیسیون اتحادیه اروپا اقتصاد منطقه یورو در این سال حدود ۰٫۳ درصد کاهش رشد داشته است.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.