ارکستر سمفونیک تهران در روز هنر انقلاب به روی صحنه می‌رود

۲۰فروردین۱۳،

ارکستر سمفونیک تهران فردا در مراسم «روز هنر انقلاب اسلامی» و گرامی ‌داشت سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی در تالار وحدت به اجرای برنامه می پردازد.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، بعد از ظهر فردا چهارشنبه ۲۱ فروردین ، مراسم «روز هنر انقلاب اسلامی» و گرامی‌داشت سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی در تالار وحدت برگزا می گردد. این مراسم با حضور محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید شاه آبادی معاون هنری وزیر فرهنگ، محمد حسن ابوترابی فرد نائب رئیس مجلس و جمعی از هنرمندان مسئولان کشور ساعت ۱۵:۳۰ آغاز می گردد.

در این مراسم ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نادر مرتضی پور در بخش های مختلف این مراسم به اجرای چهار قطعه براساس شعرهایی از حضرت امام خمینی(ره) می پردازد. “‌روز وصل” در آواز افشاری، “غم دیدار” در دستگاه سه گاه، “چشم بیمار” در آواز بیات ترک و “قافله” در دستگاه شور بر اساس اشعاری از حضرت امام خمینی (ره) قطعاتی می باشند که به آهنگسازی مهدی نظری و با تنظیم حسین زندی و خوانندگی مهدی نظری، مسعود نوریان و علیرضا وکیلی در مراسم فردا از سوی ارکستر سمفونیک تهران اجرا می شوند.

در این همایش هنرمندان پیشکسوت انقلاب اسلامی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل می‌شوند. همچنین محمد علی بهمنی شاعر مطرح کشورمان در بخشی از این مراسم شعرخوانی می کند.

گرامی‌داشت سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی، امضای میثاق‌نامه هنرمندان با آرمان‌های انقلاب اسلامی، شعرخوانی شاعران معاصر و خاطره‌گویی از جمله برنامه‌های دیگری است که در این مراسم اجرا می‌شود.

انتهای پیام / ۴۲


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.