ارکستر مجلسی ˝رسا ˝در جشنواره ۲۹ از موسیقی کلاسیک جهانی می‌گوید

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

گروه‌های موسیقی کلاسیک غیر ایرانی در بخش رقابتی جشنواره موسیقی فجر/۲

ارکستر مجلسی ˝رسا˝ به سرپرستی مظفر نبیلی در بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر به صحنه می‌رود.

به گزارش خبرنگار موسیقی ممتاز، ارکستر مجلسی رسا به سرپرستی مظفر نبیلی در بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر و در بخش موسیقی کلاسیک غیر ایرانی به اجرای برنامه می‌پردازد.

در این کنسرت از سازهای ویلن، ویلن آلتو، ویلنسل، کنترباس، پیانو، ابوا و فلوت ریکر استفاده می‌شود. همچنین این ارکستر در اجرای خود در بخش رقابتی موسیقی کلاسیک جهانی بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر با اجرای آثاری از رپرتوآر مربوط به موسیقی کلاسیک به مدت ۴۰ دقیقه برنامه اجرا می‌کند.

در ارکستر “رسا” شاهرخ صدیقیانی، مصطفی زمانی، پوریا کیانی و کیمیا ابراهیم‌زاده (ویلن اول(، محمدحسین ابراهیم‌زاده، علیرضا طاهبازاده و وفا حمیدی (ویلن آلتو)، منصور شاملویی‌زاده (کنتربالی)، بهتاش ابوالقاسم (ابوا)، فلوت ریکورد (فرهاد بیگلری بیگی) و فهیم ممتاز (رهبر ارکستر و پیانو) می‌نوازند. همچنین در این اجرا قطعاتی از موتزارت، هندلسون، بالستون، کمیتار و براگا اجرا می‌شود.

گفتنی است، ارکستر “رسا” فعالیت خود را در تابستان ۱۳۸۹ به شکل گروه کوراتت زهی، با همکاری شاهرخ صدقیانی و علیرضا طاهبازاده و الهام عادی‌زاده و مظفر نبیلی آغاز کرد و آثاری از دوران باروک، کلاسیک و رمانتیک را به اجرا گذاشت. در پاییز ۱۳۸۹ ارکستر “رسا” با اعضای فعلی و رهبری فهیم ممتازی فعالیت خود را به شکل ارکستر مجلسی ادامه داد.

فهیم ممتازی در سال۱۳۵۵ تحصیلات آکادمیک خود را در زمینه آهنگسازی و نوازندگی پیانو در دانشکده هنرهای زیبایی دانشگاه تهران آغاز کرد و در همان سال‌های تحصیل، نوازندگی او در پیانو و نیز آهنگسازی وی مورد توجه اساتیدی چون پری برکشلی که هم اکنون در کنسرواتوار پاریس به تدریس پیانو مشغول است و مرحوم دکتر محمد تقی مسعودیه و دکتر شاهین فرهت و دکتر هرمز فرهت و مرحوم کریستین داوید آهنگساز و رهبر اتریشی قرار گرفت. فهیم ممتازی در دوره‌هایی در زمینه رهبری ارکستر را نیز نزد تیبور پوستای مجارستانی و کریستین داوید اتریشی گذراند.

 

پایان پیام/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.