«اریکسون» تا سال ۲۰۲۴ با ایران همکاری می‌کند

۰۱م آذر ،

شرکت اریکسون بزرگ‌ترین سازنده تجهیزات شبکه تلفن همراه در جهان به همکاری و پشتیبانی از مخابراتی اوپراتورهای ایران تا سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داد.
به گزارش رویترز، بر اساس اسناد داخلی شرکت سوئدی اریکسون، این شرکت مخابراتی با بزرگ‌ترین اوپراتور تلفن همراه ایران «ام‌سی‌سی‌آی» برای توسعه شبکه خود همکاری می‌کند و متعهد شده است تا از دیگر اوپراتور تلفن همراه ایران تا سال ۲۰۲۴ حمایت کند.
همکاری اریکسون به عنوان بزرگ‌ترین سازنده تجهیزات شبکه تلفن همراه در جهان در زمانی رخ داد که بسیاری از شرکت‌های غربی تجارت با ایران را به سبب تحریم‌های بین‌المللی متوقف کرده‌اند.
شرکت اریسکون در اسناد داخلی خود استدلال کرده است، مخابرات و ارتباطات از راه دور خدمات اساسی بشردوستانه است. تجهیزات مخابراتی استاندارد برای سازندگان اصلی این تجهیزات در تحریم‌ها قرار ندارند.
فردریک هالستان سخنگوی شرکت اریکسون فعالیت این شرکت بر روی یک پروژه تازه با شرکت مخابراتی ایران را تایید کرد و گفت: این همکاری مشترک تحت قراردادی است که اریکسون در سال ۲۰۰۸ امضا کرده است. ما هیچ توافقنامه‌ای را با شرکت مخابراتی ایران تمدید نکرده‌ایم و برنامه‌ای برای این کار نداریم.
به گزارش فارس هالستان افزود: تعهد اریسکون به ادامه حمایت از اوپراتور دوم تلفن همراه ایران، ایرانسل، سال‌ها است که تحت قرارداد ۲۰۰۶ قرار دارد.
بر اساس این گزارش، فعالیت اریکسون در ایران با نامه‌ای که معاون مدیر اجرایی این شرکت در ۱۹ ژانویه به گروه ام‌تی‌ان در آفریقای جنوبی نوشت، آشکار شد. ۴۹ درصد سهام ایرانسل به شرکت ام‌تی‌ان آفریقای جنوبی تعلق دارد.
وی با تایید این نامه، توضیح داد: اریکسون به پشتیبانی از ایرانسل بر اساس توافق سال ۲۰۰۶ ادامه می‌دهد توافق‌ها در صنعت مخابرات بسیار طولانی‌مدت می باشند. خدمات پشتیبانی بیش از ۱۰ سال در این صنعت غیرمعمول نیست.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.