ازدواج مجدد خوب است اگر…

ازدواج مجدد خوب است اگر…

جام جم آنلاین: وقتی یکی از زوج‌ها فوت می‌کند، کاملا طبیعی است فرد باقیمانده پس از مدتی دوباره تصمیم به ازدواج بگیرد؛ او ازدواج می‌کند تا تنهایی‌اش کمتر شود و فرزندش نیز صدمه کمتری ببیند.

با این حال، ممکن است کودک فرد غریبه‌ای را که وارد زندگی آنها شده است، بسادگی نپذیرد و حتی او را مزاحم بداند.

آیا این رفتار یا برداشت کودکان از آمدن فرد جدید به زندگی، دلیل موجهی است برای تنها ماندن پدر یا مادر یا این‌که باید به بچه‌ها فهماند آنها باید سعی کنند شرایط جدید را بپذیرند و با آن سازگار شوند؟

پدر یا مادری که تنها مانده است، کاملا حق دارد ازدواج کند و به هر دلیلی که این تصمیم را می‌گیرد باید به او احترام گذاشت ولی نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که شما ابتدا نسبت به فرزندتان مسوول هستید و نباید او را قربانی انتخاب اشتباه خود کنید بنابراین هنگام انتخاب فرد مورد نظر، حتما دقت داشته باشید که باید نکاتی را در نظر بگیرید.

وقتی بچه‌ها کوچک هستند و سن کمی دارند، اگر پدر یا مادری که تنها مانده است تصمیم به ازدواج بگیرد، شرایط خیلی بهتر و آسان‌تر خواهد بود؛ بنابراین چه پدر یا مادر فوت کرده و چه آنها از هم جدا شده باشند، ازدواج مجدد منطقی می‌تواند به کودک و والد باقیمانده کمک کند.

بنابراین پدر یا مادر نباید تصور کنند تا وقتی بچه‌ها کوچک هستند آنها نمی‌توانند دوباره ازدواج کنند و باید منتظر شوند تا بچه‌ها قدری بزرگ‌تر شوند؛ در واقع بزرگ‌تر شدن بچه‌ها شرایط را سخت‌تر خواهد کرد و پذیرش فردی بیگانه از طرف آنها دشوار‌تر خواهد شد.

علاوه بر این، بسیار مهم است که مادر یا پدر از مدتی قبل از شروع زندگی مشترک برای کودک توضیح دهند فرد دیگری قرار است وارد زندگی آنها شود و همراهشان زندگی کند.

همچنین آنها باید پیش از ازدواج با یکدیگر ارتباط خانوادگی کافی داشته باشند تا متوجه شرایط واقعی بشوند. به عنوان مثال باید چند جلسه بیرون از خانه همدیگر را ببینند تا مشخص شود کودک با فرد جدید ارتباط عاطفی برقرار می‌کند یا خیر و این ارتباط تا چه حدی پیش می‌رود.

بنابراین نحوه برخورد شما با فرزندتان، آماده کردن او برای پذیرش فردی دیگر در خانواده، برقراری ارتباط عاطفی فرد جدید با کودک و… نکات مهمی است که نباید آنها را فراموش کنید.

کودک باید مطمئن باشد که شما همواره همراهش هستید و با آمدن فرد جدید او را تنها نمی‌گذارید. در واقع او باید حس کند حقی دارد ولی همچنین درک کند شما هم حق زندگی دارید؛ حقی که او نباید آن را زیر پا بگذارد.

متخصصان بر این باورند اگر ازدواج‌های مجدد درست، با مطالعه کافی و انتخاب فرد مناسب صورت پذیرد، نه تنها در روند زندگی فرزند خللی وارد نمی‌کند که می‌تواند به آن کمک کرده و از تنهایی کودک نیز بکاهد.(جام جم)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.