ازدواج همجنس گرایان انگلیسی قانونی شد

۱۹ام بهمن ،

پارلمان انگلستان لایحه ازدواج همجنس گرایان را که از سوی دولت دیوید کامرون اول وزیر محافظه کار انگلستان ارائه شده است به رای خواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان دیوید کامرون اول وزیر محافظه کار انگلستان از ازدواج همجنس گرایان در این کشور بشدت حمایت کرده و اما بسیاری از اعضای حزب محافظه کار از این اقدام انتقاد کرده و با آن مخالفت کرده اند.

سه عضو ارشد این حزب که نگران تفرقه و شکاف در حزب می باشند در نامه مشترکی، از این لایحه دفاع کردند.

برنامه ای که به امضای ویلیام هیگ وزیر امور خارجه ، جرج اوزبورن وزیر دارایی و ترزامی وزیر کشور رسیده این سوال را مطرح کرده اند که آیا دریغ کردن حق ازدواج از بعضی، تنها به این سبب که به همجنس خود عشق می ورزند قابل قبول است یا نه.

ماریا میلر وزیر فرهنگ این کشور نیز از این لایحه حمایت کرده است.

انتظار می رود این لایحه به سبب حمایت اعضای حزب لیبرال دموکرات شریک دولت ائتلافی و قرب مخالف کارگر به تصویب این پارلمان برسد طبق نظریه گروهی از محافظه کاران تصویب این لایحه می تواند به حزب محافظه کار در انتخاب سال ۲۰۲۴ لطمه وارد کند.

طبق گزارش های بدست آمده به نقل از این خبرگزاری، نزدیک به ۱۲۰ نماینده محافظه کار و بعضی از اعضای کابینه به این لایحه رای منفی می دهند و به عقیده آن ها این لایحه لطمه چشمگیری را به این احزاب وارد خواهد کرد.

گفتنی است عمده سازمان ها و نهاد های مذهبی در انگلیس با ازدواج همجنس گراها مخالف می باشند.

در خاتمه این گزارش آمده است که این لایحه به زوج های همجنس گرا این امکان را می دهد تا در مراسمی مذهبی یا مدنی ازدواج کنند البته ازدواج در اماکن مذهبی، منوط به موافقت این نهاد ها خواهد بود./ل


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.