ازدواج هندی ها قیمت طلا را بالا می برد

۶ م دیماه ،

بینا- در چند روز باقی مانده تا آغاز سال ۲۰۲۴ مذاکرات اوباما و جمهوریخواهان بر سر بودجه و مالیات ها ادامه می یابد اما به احتمال بسیار توافق قبل از پایان سال جاری حاصل نخواهد شد.
به گزارش بینا، امروز قیمت طلا باز هم کاهش یافته زیرا از یک سو ارزش دلار بالا باقی مانده است و از سویی سرمایه گذاران به نقدینگی نیاز پیدا کرده اند. در ادامه به بررسی وضعیت کنونی بازار طلا می پردازیم.
امروز باراک اوباما تعطیلات خود در هاوایی را نیمه تمام رها کرد تا به واشنگتن بازگردد و مذاکره با جمهوریخواهان را از سر بگیرد. تحلیلگران معتقدند توافق بین دو طرف ممکن است اواسط ماه ژانویه یا در ماه فوریه حاصل شود. در این میان طلا که بطور سنتی به عنوان حوزه ای امن برای سرمایه گذاری محسوب می شد اخیرا یک دارایی پرریسک به حساب آمده و هنگامیکه بازارها در خطر قرار می گیرند یا وضعیت اقتصادی بد می گردد از جذابیت آن کاسته می گردد.
این هفته قیمت طلا بین ۱۶۴۰ تا ۱۶۷۰ دلار نوسان خواهد کرد. به رغم افول قیمت طلا در روزهای اخیر امسال برای دوازدهمین سال پی در پی قیمت طلا افزایش یافته و یکی از دلایل این امر حرکت بانک های مرکزی بویژه در آسیا و آمریکای لاتین به سمت خرید طلا برای متنوع کردن سبد دارایی های خود بوده است.
کارشناسان معتقدند افق میان مدت قیمت طلا یعنی بهای فلز زرد در سال ۲۰۲۴ مثبت است زیرا در هند افزایش ارزش روپیه تقاضا برای طلا را بالا می برد. همچنین در تقویم هند سال ۲۰۲۴ بیش از سال ۲۰۱۲ مناسبت برای ازدواج وجود دارد و این عامل نیز تقاضا برای طلا را افزایش می دهد. از سوی دیگر اجرای سیاست های انبساطی از سوی بانک مرکزی آمریکا به کاهش ارزش دلار و رونق نسبی اقتصادی منجر می گردد و هر دو عامل به رشد قیمت طلا کمک می کنند.
بر اساس گزارش امروز جهان سهم، بانک های مرکزی نیز به خرید طلا برای متنوع کردن دارایی های خود ادامه خواهند داد. در مجموع چشم انداز بازار طلا مثبت ارزیابی شده است.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.