از نوشیدن چای پررنگ در وعده سحری خودداری کنید

به گزارش ممتاز نیوز «مژگان خطیبی کارشناس تغذیه» در گفت‌وگو با  ممتازنیوز،در خصوص نوشیدن مایعات فراوان در وعده سحری برای جذب بیشتر آب در روز اظهار کرد: نوشیدن نوشابه‎های گازدار در ماه مبارک رمضان توصیه نمی‌شود، چون سبب تحریک معده به‌ویژه در افراد مبتلا به التهاب معده می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به تغذیه سالم و منطقی در ماه مبارک رمضان، افزود: به‌هنگام افطار بهتر است مایعات گرم نوشیده شود و از باز کردن روزه با آب سرد و یا نوشابه پرهیز.آب، شیر گرم و یا چای کم‌رنگ بهترین نوشیدنی برای افطار است.

به گفته خطیبی، بهتر است روزه‌داران، روزه خود را با نوشیدن چای کم‌رنگ به همراه خرما یا شیر افطار کنند.

کارشناس تغذیه با اشاره به قرار گرفتن ماه مبارک رمضان در ماه مرداد و اوج گرما، گفت: مصرف میوه و سبزیجات در این ماه کمبود آب بدن را جبران می‌کند.

وی تصریح کرد: میوه و سبزیجات سرشار از آب هستند و مصرف آنها علاوه بر تامین آب مورد نیاز بدن، ویتامین‌های بدن را نیز تامین می‌کند.

خطیبی تاکید کرد: چون میوه و سبزیجات حاوی مقادیر فراوانی از املاح و ویتامین‌ها هستند از این‌رو وعده افطار و شام باید به‌گونه‌ای تنظیم شود که میوه و سبزیجات به مقادیر کافی در آنها گنجانده شود از این‌رو بهتر است پس از صرف شام تا پیش از خواب میوه استفاده شود.

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطر نشان کرد: با توجه به این که در ماه مبارک رمضان فرد روزه‌دار ۱۶ ساعت گرسنگی را تحمل می‌کند، بهتر است روزه‌داران مواد غذایی را مصرف کنند که نیاز بدنشان را در طول روز تامین کنند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.