از ابتدای امسال تاکنون ، ۱۰۹ نفر غرق شده اند

به گزارش روز چهارشنبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، ‘غلامرضا معصومی’ از مردم خواست توصیه های ایمنی را کنار دریاها و رودخانه ها، رعایت کنند.

وی ادامه داد: تصور عموم این است که تمام غرق شدن ها در دریا اتفاق می افتد در حالی که ۲۰۴ مورد از فوت شدگان سال گذشته در رودخانه های خوزستان و بقیه آمار مربوط به استان های مازندران و گیلان بوده است.

رییس اورژانس کشور با اشاره به جریان های تند آب در رودخانه ها گفت: مردم باید از مکان های سالم سازی شده و ایمن برای شنا بهره ببرند.

معصومی یادآور شد سال گذشته تمام فوت شدگی های ناشی از غرق شدگی یا خارج از زمان اعلام شده در مناطق تعیین شده یا خارج از طرح سالم سازی بوده است.

**سیاستگذاری اورژانس های بیمارستانی تا پایان دولت دهم

رییس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی وزارت بهداشت از اجرایی شدن سیاستگذاری اورژانس های بیمارستانی تا پایان دولت دهم خبر داد.

معصومی گفت: طی دو سال گذشته ، اورژانس های بیمارستانی در اولویت برنامه های وزارت بهداشت قرار داشته است.

وی افزود: طی یکسال و نیم گذشته نیز سند ارتقای اورژانس های بیمارستانی به جریان افتاده و شیوه نامه های مختلفی از جمله لزوم حضور استادان، دستیاران و متخصصان مقیم در اورژانس ها به دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است.

رییس اورژانس کشور ادامه داد: دستوراتی در زمینه استانداردهای تجهیزات پزشکی، نیروی انسانی و ساختار فیزیکی اورژانس های بیمارستانی نیز صادر شده است.

اجتمام**۹۱۸۵ ۱۵۶۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۴۶۶۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.