از ابلاغ رأی برکناری “سعید مرتضوی” به وزیر راه تا آخرین جزئیات اختلاس ۱۵ میلیاردی بنیاد شهید

۱فروردین ۱۳،

گزارش/ مروری بر مهمترین خبرها قضایی مردادماه۹۱

اجرای حکم قطعی فائزه هاشمی در دستگاه قضایی، ابلاغ رای برکناری مرتضوی به وزیر رفاه ، کشف سلطان گوشت ایران،دیدار رئیس قوه قضائیه با اصحاب رسانه و آخرین جزئیات اختلاس ۱۵ میلیارد تومانی بنیاد شهید مهمترین عناوین خبری حوزه حقوقی قضائی در مردادماه ۹۱ را تشکیل دادند.

به گزارش خبرنگار حقوقی، قضایی باشگاه خبرنگاران، در مرداد ماه ۹۱ سوژه‌های متفاوت و در عین حال مهم و جالبی در باب موضوعات تازه و روز قضایی، توسط گروه قضاییممتازنیوز، با مسئولین و حقوقدانان مربوطه بحث و بررسی قرار گرفت، آنچه می‌خوانید مطالب متفاوت و مهمی است که در این ماه حاصل تلاش این عزیزان بوده است.

پیگیری اجرای حکم قطعی فائزه هاشمی در دستگاه قضایی

 عضو کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به خروج فائزه هاشمی از کشور، اظهار داشت: قوه قضائیه باید به طور جدی مساله اجرای حکم فائزه هاشمی را مورد رسیدگی و پیگیری خود قرار دهد.

ابلاغ رای برکناری مرتضوی به وزیر رفاه

رئیس حوزه ریاست دیوان عدالت اداری گفت: پس از اعلام رای دیوان عدالت اداری در خصوص برکناری سعید مرتضوی از پست ریاست تامین اجتماعی رای برای اجرا به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ شد.

 ابلاغ حکم متهمان مالی در پایان ماه رمضان/ ۲۰ روز فرصت تجدیدنظر متهمان

قاضی سراج با اشاره به ابلاغ حکم متهمان فساد بزرگ مالی اظهار داشت: طی روزهای آینده و در پایان ماه مبارک رمضان حکم این متهمان ابلاغ می‌شود.

برخورد دستگاه قضا با سوء استفاده کنندگان در مناطق زلزله‌زده

نماینده قوه قضاییه در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی گفت: قوه قضاییه آمادگی دارد با سوء استفاده کنندگان در مناطق زلزله‌زده برخورد کند.نماینده قوه قضاییه در بازدید از مناطق زلزله‌زده، از کمک‌های غیرمالی این قوه به زلزله‌زدگان خبر داد و گفت:‌ ریاست قوه قضاییه یک کامیون کمک غیرنقدی به مناطق زلزله زده همچون  ورزقان،‌ اهر و هریس ارسال کرده که این کمک شامل مواد غذایی، وسایل گرمایشی و برخی اقلام مورد نیاز است.

فردی که به “سلطان گوشت” شهرت دارد، صاحب ۱۵ شرکت بزرگ بوده و ‌فعالیت‌های انحصاری فراوانی در حوزه فرآورده‌های گوشتی انجام داده که ‌هم‌اکنون مدارک مربوط به این متهم به فساد اقتصادی در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس موجود است.

ضرورت شفاف سازی و بازنگری در قانون انتخابات/ زنان هم می توانند کاندیدای ریاست جمهوری شوند

 یک حقوقدان با تاکید بر حضور زنان به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری گفت: به نظر نمی رسد که درج عنوان رجل سیاسی در قانون اساسی فقط حضور مردان در انتخابات ریاست جمهوری باشد از همین رو در قانون انتخابات باید زمینه حضور زنان به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری به وجود آید.

دیدار رئیس قوه قضاییه با اصحاب رسانه

مدیر کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه گفت: رئیس قوه قضاییه در آستانه روز خبرنگار با اصحاب رسانه ها دیدار می‌کند.


تشکیل شعب دادگاه‌های عمومی حقوقی ویژه قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع

رئیس قوه قضاییه با صدور بخشنامه‌هایی به رؤسای کل دادگستری‌ها اعلام کرد نسبت به تشکیل دادگاههای عمومی و حقوقی ویژه قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور در مراکز استانی اقدام کنند.

انتشار رای ابطال انتصاب “سعید مرتضوی” در روزنامه رسمی

در پی صدور رای قطعی دیوان عدالت اداری درخصوص انتصاب سعید مرتضوی به عنوان مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی و ابطال انتصاب مرتضوی به عنوان مدیرعامل این صندوق، روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران رای دیوان عدالت اداری را منتشر کرد.


آخرین جزئیات اختلاس ۱۵ میلیارد تومانی بنیاد شهید

تجسس ماموران سازمان بازرسی کل کشور در امور مالی بنیاد شهید به کشف اختلاسی ۱۵میلیارد تومانی منجر شد که بنیاد شهید اعلام کرد: در این پرونده با سازمان بازرسی همکاری داشته و درخواست اشد مجازات را برای این متهم دارد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.