از انتخابات خانه سینما چه می‌دانیم؟

سه روز تا ۹ شهریور ماه و برگزاری مجمع عمومی و انتخابات هیأت مدیره خانه سینما باقی مانده و مشخص نیست آیا این برنامه در موعد مقرر و در آرامش انجام می‌شود؟! یا باز هم به بخاطر تایید صلاحیت نامزدها یا تحت تاثیر برخی حواشی و اختلاف‌های صنفی سرانجام، دیگری پیدا می‌کند؟!

از انتخابات خانه سینما چه می‌دانیم؟

به گزارش ممتاز نیوز، خانه سینما در آستانه برگزاری انتخابات شانزدهمین دوره هیأت مدیره خود روزهای پرحاشیه‌ای را پشت سر می‌گذارد که نقطه عطف آن به لغو مجمع عمومی و انتخابات در تاریخ قبلی، براساس درخواستی از وزارت ارشاد برمی‌گردد.

ابتدا قرار بود مجمع عمومی و انتخابات هیأت مدیره خانه سینما دوم مردادماه برگزار شود اما تنها چند ساعت مانده به شروع مجمع، نامه‌ای از وزارت ارشاد به خانه سینما ارسال شد که در آن تاکید شده بود نامزدهای هیأت مدیره باید توسط این وزارتخانه تایید صلاحیت شوند. بنابراین با وجود آنکه تاریخ انتخابات از مدت‌ها قبل تعیین و اعلام رسمی شده بود و حتی گفته می‌شد که رییس سازمان سینمایی در نامه‌ای نماینده‌ی سازمان را برای نظارت بر انتخابات به خانه سینما معرفی کرده بود، این برنامه‌ریزی لغو و به زمانی دیگر موکول شد.

پس از این ماجرا هیأت مدیره اسامی نامزدهای صنوف را به وزارت ارشاد برای احراز صلاحیت ارسال کرد که در بین آن‌ها گویا فرهاد توحیدی تایید نشد و اگرچه این موضوع به صورت کتبی و رسمی اعلام نشده اما در نهایت هر چه بود، منجر به انصراف توحیدی از نامزدی در انتخابات شد؛ همانگونه که پیش‌تر مجید برزگر هم مجبور به انصراف شده بود.

اما بجز ماجرای تایید صلاحیت‌ها آنچه اوضاع خانه سینما را به صدر اخبار روزهای اخیر رساند،استعفای ناگهانی مدیرعامل خانه سینما بود که روز پنجشنبه هفته گذشته رسانه‌ای شد و محمدعلی نجفی – رییس هیأت مدیره خانه سینما – با انتقاد از خبری شدن این استعفا آن را تایید و تاکید کرد که استعفای شاهسواری در هیأت مدیره پذیرفته نشده تا انتخابات برگزار شود. با این حال خود نجفی هم عصر روز جمعه (چهارم شهریور) از عضویت در هیأت مدیره و ریاست آن استعفا کرد.

حالا در فاصله چند روز مانده به برگزاری مجمع عمومی و انتخابات، فهرستی از نامزدهای صنوف پخش شده که برای بررسی صلاحیت به وزارت ارشاد ارسال شده‌ است. در این فهرست نامی از کاندیدای تهیه‌کنندگان به چشم نمی‌خورد در حالی که گفته می‌شود پس از انصراف منوچهر محمدی که در فهرست قبلی بود، محمدمهدی عسگرپور جایگزین شده است.

علی دهکردی از انجمن بازیگران، محمدمعین صمدی از انجمن انیمیشن، امیرحسین اثباتی از انجمن طراحان فیلم، علی لقمانی از انجمن فیلمبرداران، مسعود اطیابی از انجمن مدیران تولید، رضا درستکار از انجمن نویسندگان و منتقدان سینما، حبیب اسماعیلی از انجمن موسسات پخش،  مسعود امینی تیرانی از انجمن فیلم کوتاه، علیرضا حسینی از انجمن تهیه‌کنندگان مستند، رسول صدرعاملی از انجمن کارگردانان، جابر قاسمعلی از انجمن فیلمنامه‌نویسان، حسین حیدری از انجمن مدرسان سینما و مجید امانی‌زاده از انجمن مدیران تدارکات تعدادی از نامزدهای معرفی شده هستند.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد که هیأت مدیره در تلاش است روز نهم شهریورماه مجمع عمومی و انتخابات هیأت مدیره را برگزار کند و اگر قرار بر اتفاقی دیگر باشد احتمالاً مجمع عمومی که بالاترین رکن خانه سینما است باید درباره آن تصمیم گیری کند، هر چند برخی فعالان صنفی سینما پیش‌بینی می‌کنند که با توجه به اختلاف‌های موجود میان چند انجمن و تشکل تهیه‌کننده‌ها مجمع عمومی آرامی پیش‌رو نخواهد بود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.