از این پس لقمه‌های خود را با قاشق و چنگال هوشمند بشمارید

۲۰م دیماه ،

فاوانیوز: یکی از گجتهای جالبی که از امروز در نمایشگاه کالاهای مصرفی الکترونیک به نمایش گذاشته می گردد، قاشق و چنگالی است که می تواند طول مدت غذا خوردن، مدت بین هر لقمه و تعداد لقمه ها را محاسبه کند.

درحالی که غذا می خورید قاشق و چنگال هوشمندتان تمام اطلاعاتی که دربارهٔ غذاخوردن شما ثبت می کند به یک برنامه اجرایی روی تلفن هوشمند شما با سیستم عامل اندروید و یا iOS ارسال می کند و شما با این اطلاعات و بازخوردها می توانید عادات غذاخوردنتان را بررسی کنید.

این اطلاعات همچنین از طریق یک رابط کاربری سبک ردگیری رکوردهای ورزشی در اینترنت قابل ملاحظه می گردد. از سوی دیگر برنامه های اجرایی بسیاری برای تلفنهای هوشمند این اطلاعات را دریافت می کند و این امکان را به کاربر می دهد که عادات غذاخوردن خود را دنبال کند.

یکی از ویژگهای جذاب این چنگال این است که وقتی به این نتیجه می رسد که شما تندتر از حد معمول غذا می خورید می لرزد و این لرزش را به لبهایتان منتقل می کند تا متوجه شده و غذاخوردن را آهسته تر کنید.

مدل کنونی از یک ارتباط یو اس بی سود می برد که می تواند اطلاعات خود را برای برنامه های اجرایی اینترنتی ارسال کند و مدل مجهز به بلوتوث آن نیز در راه است و به زودی وارد بازار می گردد.

وزن این قاشق و چنگال چندان هم سبک نیست و از سوی دیگر قیمت آنها هم چندان کم نیست.

مغز این چنگال ها در داخل آن پنهان شده است و قسمت انتهای آن به گذرگاه یو اس بی متصل می گردد.

پوشش دسته ها برای تمیز شدن ساده تر کاملا جدا می گردد و یک نور در انتهای دسته چنگال وجود دارد که وقتی خوب غذا می خورید سبز می گردد و یا وقتی سرعت غذاخوردن خود را بسیار می کنیم علاوه بر این ه به لرزش در آمد، این نور قرمز می گردد.

منبع: مهر

فاوا نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.