از بیماری های پوستی گرفته تا تغییر رنگ مو

فروردین ۱۴۰۳

آب آلوده و غیر استاندارد استخرها بیماری ها و ناراحتی های پوستی ایجاد می کند که تغییر رنگ و شکنندگی مو نیز از جمله عوارض آب آلوده استخر است.

مهندس طاهره آزمونی، کارشناس مسئول بهداشت محیط اداره بهداشت جنوب تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: مهمترین بیماری هایی که آب آلوده ایجاد می کند، قارچی، زگیل و کچلی می باشند که جزو همان بیماری های قارچی محسوب می گردد ؛ اما از آن طرف دیگر اگر برای جلوگیری از آلودگی آب ، کلر بسیاری مصرف می گردد ممکن است کسانی که زمینه آلودگی های پوستی دارند در برابر این مقدار کلر واکنش نشان دهند و پوستشان خشک شده و خارش و اگزمای پوستی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه استخر رو باز مشکل آفتاب را دارد که می تواند آسیب جدی به پوست وارد کند ، ادامه داد: آسیب حاد استخر رو باز را آفتاب سوختگی ،تورم و قرمزی می داند که در دراز مدت می تواند سبب تغییر رنگ پوست و ایجاد ( کک و مک ) شده و نهایتاً در صورت تکرار بسیار ممکن است منجر به سرطان پوست شود.

این کارشناس مسئول بهداشت محیط در ادامه افزود: آفتاب به مقدار بسیار کم برای چند دقیقه به اندازه ای که منجر به قرمزی پوست نشود ، مفید است .

بنابر این پیشنهاد می گردد که در هنگام آب تنی خودتان را از آفتاب دور نگه دارید چون در طول روز به اندازه کافی از آفتاب برخورداریم.

این کارشناس مسئول بهداشت محیط در پایان با بیان اینکه اگر شدت حساسیت اشخاص نسبت به آب استخر کم است بطوری که به سرعت نیز بر طرف شود و بیمار را بسیار آزار ندهد موضوع مهمی نیست ؛ اما اگر این حساسیت بسیار باشد پیشنهاد میشود اشخاص داروهای پیشگیرانه مصرف کنند، اظهار داشت : برای نمونه قبل از رفتن به استخر می توانند از اسپری مخصوص استفاده کنند در مواردی نیز که علائم شدید است و به سادگی برطرف نمی شود پیشنهاد می کنیم اصلاً از استخر استفاده نکنند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.