از تحویل خودروهای بدون کیسه هوا اجتناب کنید

۲۸اردیبهشت،

هشدار سازمان استاندارد به خریداران:

از تحویل خودروهای بدون کیسه هوا اجتناب کنید

فریدون بلغاری با اشاره به اتمام مهلت داده شده به خودروسازان برای نصب کیسه هوا بر روی محصولات خود تا پایان خرداد ماه سال جاری ،اظهار داشت:خریداران از تحویل خودروهای بدون کیسه هوا از این تاریخ به بعد اجتناب کنند زیرا به هیچ عنوان شماره گذاری نمی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «ممتاز» به نقل از ایرنا، بلغاری تاکید کرد برای جلوگیری از تولید خودروهای بی کیفیت نیازمند همکاری تمامی آحاد جامعه هستیم زیرا سازمان استاندارد به تنهایی نمی تواند خودروسازان را وادار به رعایت استانداردها کند.
وی با بیان اینکه مصوبه دولت در این خصوص محکم است ،عنوان داشت خودروسازان نتوانستند دولت را برای گرفتن مهلت بیشتر متقاعد کنند.
بلغاری افزود: در زمان حاضر ۸۰ درصد خودروهای داخلی با کیسه هوا تولید می گردد که ۲۰ درصد باقی مانده نیز باید از پایان سال با دو کیسه هوا تولید شود.
مدیرکل نظارت بر اجرای استانداردهای فلزی سازمان استاندارد ایران تصریح کرد البته بعضی خودروها مانند پراید امکان نصب یک کیسه هوا را نیز ندارند که باید به مرور از چرخه تولید خارج شوند.
یادآور می گردد خودروسازان پیش از سال جاری نیز دو فرصت شش ماهه برای نصب کیسه هوا بر روی محصولات خود گرفته بودند که در این مهلت ها موفق به نصب کیسه هوا نشدند ، شورای عالی استاندارد طی چند مرحله نسبت به دادن فرصت دوباره به خودروسازان اقدام کرد که آخرین فرصت داده شده به آنها تا پایان خرداد ماه سال جاری است.

یکشنبه ۲۹ اردیبهشت   ۱۲:۳۸

منبع: عصر خودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.