از توافق‌ ژنو فقط تعدادی کتابچه اصول فنی به صنعت هوایی ایران رسید

نوشته شده در تاریخ ۲۸/آبان/ – ۱۱:۱۵ و در سرویس اخبار اقتصادی ممتاز نیوز

مدیرعامل هما اعلام کرد:

خبرگزاری : مدیرعامل هما با عذرخواهی از مردم به دلیل وجود تاخیر‌ در پروازهای داخلی و خارجی گفت: این تاخیر‌ها به دلیل کمبود قطعات به واسطه اعمال تحریم‌هاست و اکنون ما برای رفع این تاخیر‌ها نمی‌توانیم کاری بکنیم.

به گزارش سایت خبری ممتاز نیوز، فرهاد پرورش در حاشیه هفتمین نمایشگاه صنایع هوایی و هوانوردی کیش تاکید کرد: تاخیر‌ها عموما به دلیل اشکالات فنی ناشی از خرابی قطعه است و تعویض قطعه بر اثر تحریم‌ها به سختی  یا به کندی صورت می‌گیرد.

وی افزود: از جمله کارهای انجام‌شده و در دست انجام هما، جایگزین کردن هواپیماهای جدید به جای هواپیماهای قدیمی است که البته این کار نیز به کندی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی با اعلام اینکه در هفته آینده تعدادی گردشگر با هواپیمای قدیمی ۷۴۷ یک پرواز گردشی یک ساعته را در فضای پروازی ایران تجربه می‌کنند، اظهار کرد: تعداد هواپیماهای ۷۴۷ در دنیا خیلی کم است و به دلیل اینکه در ایران از این مدل هواپیما به خوبی نگهداری شده است تعدادی گردشگر آلمانی برای تجربه کردن پرواز با این هواپیما وارد کشورمان شده‌اند.

به گفته پرورش، این پرواز یکشنبه دوم آذر ماه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه۹ فروند هواپیمای ۷۴۷ در ایران وجود دارد، تصریح کرد: چند فروند از این تعداد زمین‌گیر است که به خاطر تحریم‌ها و کمبود قطعه، امکان فعال کردن آنها وجود ندارد.

مدیرعامل هما همچنین درباره تاثیر توافق‌ ایران و گروه ۱+۵ بر تامین قطعات هواپیما در ایران نیز گفت: بر اساس این توافق هیچ قطعه‌ای به ما داده نشده و تنها تعدادی کتابچه مربوط به اصول فنی هواپیماهای مسافربری به ایران ارسال شده‌ است.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.