از تولید فیلم‌های کوتاه در کشور حمایت شود

فیلم‌ساز دزفولی:

یک فیلمساز دزفولی خواستار حمایت از تولید فیلم‌های کوتاه در کشور شد.

به گزارش هنرآنلاین، سید مرتضی سبزقبا که با فیلم “داستانی برای او” در هفتمین جشنواره فیلم کوتاه وارش در مازندران شرکت کرده است با ابراز رضایت از برگزاری این جشنواره اظهارکرد: پیش‌بینی می‌شود با برنامه‌ریزی خوبی که برای برگزاری این جشنواره انجام شده، جشنواره هفتم متمایز از جشنواره‌های دیگر برگزار شود.

وی در نخستین سانس این فیلم که در روز اول اکران شده، کیفیت فیلم‌ها را بسیار مطلوب دانست و بیان کرد: آثار بسیار خوبی از این فیلم‌سازان ارائه شده است.

این هنرمند دزفولی افزود: شرایط ساخت فیلم کوتاه در سینما، شرایط دشواری است و با وجود برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌هایی که برای تولید فیلم‌های کوتاه در کشور انجام شده اما متاسفانه همچنان تهیه‌کنندگان فیلم کوتاه با مشکل مواجه هستند.

سبزقبا تصریح کرد: با توجه به اینکه بعضی افراد در سینمای حرفه‌ای از تولید فیلم‌های کوتاه در کشور حمایت می‌کنند اما این حمایت مالی حمایت گسترده‌ای نبوده و تنها عشق و علاقه فیلم‌سازان است که شرایط فیلم‌سازی را برای تهیه‌کنندگان فیلم کوتاه هموار کرده است.

وی گفت: فیلم‌ها برای اینکه به مرحله تولید برسند بیش از بیش به حمایت و برنامه‌ریزی مسئولان نیازمند بوده تا نواقص موجود در مراحل تولید فیلم کوتاه از بین برود.

این فیلمساز اذعان کرد: تاکنون ۱۸ فیلم داستانی و مستند در حوزه فرهنگ و آداب و رسوم مردم دزفول تهیه کرده‌ام که بیشتر این فیلم‌ها هویت واقعی استان را به تصویر کشانده است.

سبزقبا اظهار کرد: با توجه به اینکه دزفول از فیلم‌سازان بسیار خوبی برخوردار است، فیلم‌سازان این شهر آداب و فرهنگ خوزستان را به درستی به تصویر کشانده‌اند.

وی با تقدیر از عوامل اجرایی جشنواره وارش در پایان افزود: امیدوارم با حمایت مسئولان این جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار شود.

انتهای‌پیام/


آخرین اخبار
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.