از تکواندوکاران نونهال هم عقب افتادیم / ساعی نابغه تکواندو است

۷ م دیماه ،

پدر تکواندو ایران گفت: از تکواندوکاران نونهال امروز عقب هستم چون در سن ۲۹ سالگی دان یک گرفتم.

محمد اسماعیل آذرپاد پدر تکواندو ایران و رئیس کمیته فنی فدراسیون تکواندو به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: چون در سن ۲۹ سالگی موفق به کسب دان یک تکواندو شده ام از همه تکواندوکاران نونهال عقب تر هستم.

تکواندوکاران زیر ۱۵ سالی را می بینیم که دان ۳ تکواندو را در دوران نونهالی و نوجوانی می گیرند.

وی افزود: این موضوع نشان می دهد که تکواندو با چه سرعتی در حال پیشرفت و گسترش است.

وی که بالاترین دان تکواندو در ایران را دارا است، گفت: آنچه شعار تکواندو روی آن تأکید دارد تواضع و ادب است که در ورزشهای رزمی تعظیم مقابل بزرگترها را آموزش می دهد و اگر چنین موردی نباشد هرگز امثال بازیکنانی چون هادی ساعی را در آینده نخواهیم داشت.

رئیس کمیته فنی فدراسیون تکواندو ادامه داد: در اکثر مسابقات به عنوان ناظر حضور دارم و رقابت های لیگ برتر را نیز از نزدیک دنبال می کنم اما وابستگی به هیچ یک از تیم ها ندارم به نظر من بازیکنان به جای ایراد گرفتن از نحوه قضاوت داوران باید در بازی ها داوران را هم مغلوب کنند.

آذرپاد در مورد هادی ساعی گفت: ساعی عجوبه و نابغه تکواندو ایران است که توانست در فینال بازی های المپیک ۲۰۰۸ پکن با اینکه تا راند دوم مسابقه بازنده بود این اطمینان را به مربی اش داد که من برنده این مسابقه هستم.

وی افزود: تیزهووشی و اراده ساعی در مسابقات باید سرآمد و سرلوحه ورزشکاران شود ساعی در شرایط بد در بازی های المپیک ۲۰۰۸ پکن مدال طلای المپیک را کسب کرد مدالی که آبروی ورزش ایران محسوب می گردد./آق


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.