از ختم رسیدگی به پرونده فساد سه هزار میلیاردی تا اعلام جرم دادستانی تهران علیه “علی مطهری”

۱فروردین ۱۳،

جزئیات آزادی ۱۰۰ زندانی ایرانی در عراق

وزیردادگستری با تشریح سفر خود به عراق از آخرین تعاملات طرفین در مناسبات قضایی و حقوقی خبر داد و افزود: در دیدار با مقامات عراقی اقدامات اولیه برای آزادی ۱۰۰ زندانی ایرانی انجام شد.

پیگیری ترور دانشمندان هسته ای ایران در دادگاه های بین المللی
یک حقوقدان در واکنش به انتشار یافتن کتاب “جاسوسی برای آخرالزمان” توسط دو خبرنگار اسرائیلی و آمریکایی و تاکید صریح به نقش مستقیم موساد در ترور دانشمندان هسته ای در این کتاب اظهار داشت: عوامل تروریستی موساد بارها در خبرها ضد و نقیض خود به این مساله اذعان داشته اند ضمن این که شیوه ترور دانشمندان هسته ای کشورمان منطبق بر شگردهای مدون ترور از سوی موساد است.

 اطلاعیه دادستانی تهران دربارهٔ اعلام جرم علیه علی مطهری و اظهارات اخیرش

در پی انتشار یافتن اظهارات علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص اعلام جرم دادستانی تهران علیه وی، پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران اطلاعیه‌ای در این زمینه منتشر کرد.

برگزاری پانزدهمین جلسه دادگاه فساد مالی

پانزدهمین جلسه دادگاه فساد بزرگ مالی ۳۰۰۰میلیاردی یکشنبه(۲۵تیرماه) در دادسرای انقلاب اسلامی به ریاست قاضی سراج  برگزار شد.

آخرین دفاعیات متهم (م.س): محکومیت من دور از انصاف است/ به اندازه پنج نفر کار می کردم

متهم (م.س) در آخرین دفاعیات خود با اشاره به تقاضای وام از شرکت گروه ملی اظهار داشت: من در یک آپارتمان ۷۰ متری و با مادر مریض خود زندگی می کردیم و  تقاضای وام دادم برای اینکه بتوانم زندگی راحت تری را برای خانواده ام فراهم کنم و زمانی که به بنده گفتند وامم حاضر شده انتظار داشتید که آن را رد کنم؟ وی در ادامه افزود: به عنوان کارمند نمونه در شرکت گروه ملی آریا به اندازه پنج نفر کار می کردم و محکوم شدنم دور از انصاف است و ….

قاضی سراج ختم رسیدگی به پرونده فساد بزرگ مالی را اعلام کرد

قاضی سراج  پایان رسیدگی به پرونده متهمان پرونده فساد بزرگ ۳۰۰۰میلیاردی را در بخش اول اعلام کرد.  وی تصریح کرد: با وجود حجم گسترده پرونده فساد مالی احتما دارد تا پایان تیرماه تعدادی از احکام متهمان صادر شود.

اتهامات مدیران مسئول “شهروند امروز”، “خبر ورزشی” و “خبر آنلاین”

جلسه رسیدگی به کیفرخواست‌های مطرح شده علیه مدیران مسئول”شهروند امروز”، روزنامه “خبر ورزشی” و سایت “خبر آنلاین” در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان به ریاست قاضی سیامک مدیرخراسانی و با حضور اعضای هیات منصفه مطبوعات در ۲۶ تیرماه سال جاری برگزار شد.

تعیین مجازات جایگزین حبس در موارد خاص

یک عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس هشتم گفت: مجرمانی که برای مهریه و یا پرداخت دیه در زندان به سر می‌برند در صورت آزادی و ادامه فعالیت های اجتماعی قادر به پرداخت دیون خود خواهند بود.

ماه رمضان و تاثیر چشمگیر آن بر کاهش جرم و جنایت

عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم با بیان این که در ماه رمضان آمار جرم و جنایت کاهش چشمگیری دارد اظهار داشت: گرایش به معنویات در این ماه یکی از عواملی است که مردم را از انجام کارهای خلاف باز می‌دارد. وی ادامه داد: در ایام مذهبی و حتی اعیاد آمار جرم و جنایت کاهش پیدا کرده و مردم به طور اتوماتیک از هر گونه خطا خودداری می‌کنند.

چرا “کنوانسیون کیفری بین‌المللی” درخصوص کشتار میانمار عکس‌العملی نشان نمی‌دهد 

 یک حقوقدان گفت: جنایات غیرانسانی در میانمار از نقطه نظر حقوقی قابل پیگیری است، اما مشخص نیست اعضای “کنوانسیون کیفری بین ‌المللی” که باید پیگیر مطالبه حقوقی مردم جهان باشند، چرا هیچ عکس‌العملی از خود نشان نمی‌دهند!

حجت الاسلام صادقی عهده دار معاونت فرهنگی قوه قضاییه شد

حجت الاسلام هادی صادقی طی حکمی از سوی آیت الله آملی لارجانی به مدت ۵سال به سمت معاونت فرهنگی قوه قضاییه منصوب شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.