از خطر اکران آنلاین تا محاسن برگزاری جشنواره‌ای برای بچه‌ها

حسین قناعت با اشاره به اینکه برگزاری آنلاین جشنواره فیلم کودک از برگزار نشدن آن بهتر است، گفت: به دلیل داشتن سرمایه‌گذار خصوصی اگر امکان نمایش فیزیکی فیلم‌ها در این دوره وجود نداشت، خطر شرکت در جشنواره را نمی‌توانستم بپذیرم.

این فیلمساز که در جشنواره فیلم کودک و جوان امسال دو فیلم در بخش مسابقه اصلی دارد، ‌در گفت‌وگویی با ایسنا درباره نمایش فیلم‌های خود در این دوره به صورت محدود و فیزیکی بیان کرد: واقعیت این است که اکران آنلاین برای فیلم‌های سینمایی خطرناک است، چون متاسفانه فیلم‌ها در مدت یک ساعت قاچاق می‌شوند و این ترسناک است. اگر قرار بود فیلم‌ها به صورت آنلاین در جشنواره اکران شوند خطراتی را داشت که طبیعتاً برای خود بنیاد سینمایی فارابی هم ایجاد مسئولیت می کرد و بر همین اساس طبیعتا من هم این خطر را نمی‌پذیرفتم، کمااینکه برای بقیه فیلمسازان هم این خطر وجود داشت.

قناعت در پاسخ به اینکه به هر حال بخش مسابقه اصلی هر جشنواره، مهم‌ترین و جذاب‌ترین بخش هر مسابقه است و وقتی فیلم به صورت محدود نمایش داده می شود آیا می تواند ارزیابی خوبی از نظر مخاطبان داشته باشد؟ گفت: به نظرم همین که بخشی از جشنواره به صورت فیزیکی و البته محدود برگزار  می‌شود، بهتر است از اینکه اصلاً جشنواره نمی‌داشتیم. تا سال قبل فیلم‌ها در چند سانس در جشنواره و در اصفهان برای مخاطبان نمایش داده می‌شد، اما الآن امکان برگزاری به آن شکل نیست و گرچه چاره‌ای دیگری هم نداریم، اما تاکید می‌کنم که بودن همین هم خوب است.

وی یادآور شد: هر دو فیلمی که خود من در این جشنواره دارم بدون مشارکت هیچ سرمایه گذار دولتی ساخته‌ شده و بخاطر کپی غیرمجازی که خیلی سریع در اکران آنلاین رخ می‌دهد، راه دیگری جز اکران محدود نیست. 

قناعت در پاسخ به اینکه با توجه به فیلم «پیشی میشی» که در حال حاضر روی پرده دارد، چه پیش بینی از اوضاع سینمای کودک و وضع اکران دو فیلم جدید خود دارد؟ گفت: ابتدا امیدوارم کرونا سایه منحوس خود را به زودی از سر همه مردم جهان بردارد و شرایط نرمال شود. سینماها بجز این تعطیلی دو هفته‌ای از تیرماه باز بوده‌اند ولی متاسفانه خیلی از مردم در همین مدت از فعالیت سینماها اطلاع نداشتند چون تبلیغات کافی وجود نداشت، به همین دلیل برای دو فیلم دیگرم  مجبور هستیم صبر کنیم تا شرایط بهتری برای اکران داشته باشیم و با مردم در سالن‌های سینما فیلم را ببینیم.

وی ادامه داد:‌ با این حال فیلم «پیشی میشی» هم که الان در سینماست در روزهای اول اکران فروش نسبتا خوبی با توجه به شرایط داشت ولی با تعطیلی سینماها شرایط بدتر شد. امیدوارم سینماها دوباره باز شوند تا با همین شرایط محدود اکران فیلم‌ها ادامه پیدا کند و شاید بتوان در این روزهای سخت خنده به لب مردم و به ویژه بچه ها آورد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، حسین قناعت در سی‌وسومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان که از ۲۷مهرماه آغاز می‌شود، دو فیلم  «سلفی با رستم» و «والدین امانتی» را در بخش مسابقه اصلی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی خودش آماده نمایش دارد.

سلفی با رستم

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.