از خوش آمدگویی به زبانی چینی آقای سفیر تا پیگیری‌های لاریجانی از ساختمانهای چینی‌ها در تهران

اردیبهشت ۱۴۰۳

در ادامه سفر رئیس مجلس و هیئت پارلمانی حاشیه‌های جالب و متفاوتی شوخی‌های رئیس مجلس با چینی‌ها و همراهانش تا بازدید از کنگره خلق چین همراه بود.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به چین؛ در ادامه سفر رئیس مجلس و هیئت پارلمانی حاشیه‌های جالب و متفاوتی شوخی‌های رئیس مجلس با چینی‌ها و همراهانش تا بازدید از کنگره خلق چین همراه بود.

لاریجانی در ابتدای صبح امروز که با تجار و بازرگانان چینی دیدار داشت خطاب به چینی‌ها گفت که اگر مشکلی در زمینه ساختمان‌های خود در تهران دارند در همین سفر معاون شهردار تهران که از اعضای هیئت همراه بود ول نکنند تا مشکلاشان همین جا برطرف شود و کار را برای تهران باقی نگذارند.

خوش آمدگویی سفیر ایران در چین به زبان دشوار چینی

همچنین در این جلسه “صفری” سفیر ایران در چین خوش آمدگویی را به زبان دشوار چینی بیان کرد که مورد استقبال تجار چینی قرار گرفت.

در ادامه برنامه‌های امروز رئیس مجلس در گفتگو با شبکه فونیکس چین هنگامی که مجری از وی سوال کرد دولت قبلی ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید، تصریح کرد: این دولت را در زمینه اقتصادی ناموفق ارزیابی می‌کنم.

بیشتر حاشیه‌ها در بازدید از کنگره خلق چین اتفاق افتاد. به طور مثال وقتیکه رئیس مجلس به تابلوهای توضیحات در ساختمان کنگره نگاه می‌کرد، با دیدن خط و رسم چینی علاقمند شد اطلاعاتی دربارهٔ این خط و رسم دریافت کند، علی رغم توضیحات مترجمین همراه به سبب دشواری این زبان لاریجانی چیزی بسیاری دریافت نکرد و نسبت به یادگیریش منصرف شد.

یکی از نمادهای دیدنی در ساختمان کنگره وجود بزرگترین پیانوی جهان بود که بیش از ۴ متر طول داشت. نکته جالب در توضیحات راهنمای بازدید کنگره اجاره دادن سالنهای کنگره برای مراسم رسمی و غیررسمی چینی‌ها بود.

ساختمان کنگره خلق چین و گنجایش ۱۰ هزار نفری آن

در بازدید از صحن اصلی کنگره اصلی چین آمارهای راهنما عجیب بود و آن هم گنجایش ۱۰ هزار نفری این سالن  و حضور ۳۴۰۰ نماینده از این مجلس بود به طوریکه ۱۰ جایگاه هیئت رئیسه بیش از ۳۰۰ صندلی برای نمایندگان تعبیه شده بود و این در حالیست که کل مجلس ما ۲۹۹ نماینده دارد. همچنین تنها تابلوی عکس موجود از تصویر “ماوو” رهبر برجسته چینی در یکی از سالنهای کنگره نصب شده بود.

پیگیری لاریجانی دربارهٔ حال عسگراولادی از برادرش

در حاشیه یکی از دیدارها لاریجانی از اسدالله عسگراولادی جویای حال برادرش حبیب الله عسگراولادی شد، که وی حالش را رضایت بخش عنوان کرد و گفت که در حال ترخیص است.

همچنین در ادامه دیدارهای امروز رئیس مجلس با رئیس جمهور چین ملاقات کرد و مورد استقبال خوب رسانه‌های چینی قرار گرفت. درنهایت نیز در محل استقرار هیئت همراه با خورشت قیمه بادنجان از میهمانان پذیرایی شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.