از رهاسازی ماهیان قرمز در منابع آب‌های طبیعی خود‌داری کنید

۲۳فروردین۱۳،

مدیرکل دفتر حیات‌وحش و تنوع زیستی سازمان محیط زیست :

از رهاسازی ماهیان قرمز در منابع آب‌های طبیعی خود‌داری کنید

از رهاسازی ماهیان قرمز در منابع آب‌های طبیعی خود‌داری کنید

مدیرکل دفتر حیات‌وحش و تنوع زیستی با اشاره به کاهش چشمگیر خرید و فروش گونه‌های جانوری در سال جاری، گفت: به دارندگان ماهیان قرمز پیشنهاد می‌کنیم که از رهاسازی این‌گونه‌های جانوری در منابع آب‌های طبیعی جداً اجتناب کنند.

به گزارش راسخون، حسین محمدی در گفت‌وگو با فارس ضمن تشکر از تمامی رسانه‌ها جهت اطلاع رسانی‌های مناسب دربارهٔ مدیریت ماهیان قرمز، اظهار داشت: از تمامی رسانه‌ها اعم از پایگاه اینترنتی‌های خبری و صدا و سیما در خصوص اطلاع‌رسانی به مردم در رابطه با بحث نحوه مدیریت ماهیان قرمز باقی مانده از سفره‌های هفت‌سین، تشکر می‌کنم.

مدیرکل دفتر حیات‌وحش و تنوع زیستی سازمان محیط زیست افزود: به دارندگان ماهیان قرمز پیشنهاد می‌کنیم که از رهاسازی ماهیان قرمز باقی مانده از سفره‌های هفت سین در منابع آبهای طبیعی جداً اجتناب کنند.

وی بیان داشت: دارندگان ماهیان قرمز می‌توانند این گونه از جانداران را در منابع آبی در محیط شهری پارک‌ها، استخرها، حوضچه‌ها، آب‌نماها و استخرهای کشاورزی رهاسازی کنند و از رها کردن ماهیان قرمز در رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و به طور کلی منابع آبهای طبیعی جداً اجتناب کنند.

محمدی در ادامه به کاهش چشمگیر خرید و فروش گونه‌های نادر جانوری در سال جاری نسبت به سال قبل اشاره کرد و ابراز ‌داشت: خوشبختانه در سال جاری تخلفات فروش گونه‌های جانوری مانند سمندر، لاک‌پشت و مارهای آبی در سال جاری نسبت به سال قبل کاهش چشمگیری داشته است.

مدیرکل دفتر حیات‌وحش و تنوع زیستی سازمان محیط زیست خاطرنشان کرد: این امر در مرحله اول ناشی از فرهنگ‌سازی مناسب در مردم و مرحله بعدی ناشی از افزایش میزان کنترل و نظارت بر خرید و فروش گونه‌های جانوری در کشور است.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / محیط زیست
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.