از سرود ملی نخبگان رونمایی شد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،

در اولین هم اندیشی نخبگان و استعدادهای برتر هنری با حضور دکتر سلطانخواه و مهندس ضرغامی در تالار وحدت تهران از سرود نخبگان رونمایی شد.

به گزارش تفسیری خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران در اولین هم اندیشی استعدادهای برتر و نخبگان کشوری دکتر سلطانخواه، رئیس بنیاد ملی نخبگان تصریح نمود: هنر موهبتی الهی است و در انسان iبه ودیعه گذاشته شده است. هنر از عالم علم بیگانه نمی باش و هنر از جنس علم است، علم و هنر دو بال پرواز انسان می باشند.

دکتر سهراب پور، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان اعلام نمود: بنیاد ملی نخبگان از ابتکارات مقام معظم رهبری بوده است. کار بنیاد ملی نخبگان شناسایی، هدایت و حمایت و جذب هنرمندان است.

دکتر سهراب پور ادامه داد: بعضی از آیین نامه های اجرایی نشده است iبه عنوان مثال آئین نامه اساتید برجسته کشور که iبه لطف خداوند در اسفند پارسال ۴۰ نفر از اساتید که اغلب بین المللی بودند موفق iبه دریافت جائزه علامه طباطبایی شدند.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در پایان گفت: آئین نامه نخبگان حوزوی iبه سبب تخصصی بودن موضوع iبه حوزه علمیه واگذار شده است.

در ادامه همین همایش دکتر حسن حسینی، دبیر شورای نخبگان و مدیر با سابقه و هنرمند رادیو ضمن معرفی کوتاهی از بنیاد ملی نخبگان تصریح نمود: از مهمترین اهداف بنیاد نخبگان سیاست گذاری، برنامه ریزی، شناسایی و هدایت و پشتیبانی از نخبگان است، هدف دیگر ایجاد هماهنگی بین سازمانها و نهادهای فراسازمانی است.

** تجلیل از نخبگان هنری

در هم اندیشی نخبگان هنری ۸ نفر از نخبگان هنری iبه جایگاه آمدند و iبه ارائه نظرات خود پرداختند.

در میان این چهره ها استاد محمد جلیلی چهره ماندگار نقاشی خط سال ۸۲، استاد علی اکبر صادقی نقاش و استاد مسلم هنر تجسمی، علیرضا افتخاری، دکتر احمد رضا معتمدی دارنده نشان درجه ۱ هنری، نویسنده و کارگردان، استاد حسن ریاحی آهنگساز، استاد سعید توکل تهیه نماینده جمعه ایرانی حضور داشتند.

** رونمایی از سرود ملی نخبگان

در جهتی همین همایش از سرود ملی نخبگان iبه رهبری لوریس هویان و آهنگسازی فردین خلعت بری رونمایی شد.

تکخوانی این سرود را علی زند وکیل برعهده داشت.

مهندس ضرغامی رئیس رسانه ملی سخنران بعدی این همایش بودند.

مهندس ضرغامی تصریح نمود: ورود بنیاد ملی نخبگان کار بسیار سختی است زیرا عرصه هنر سخت است اما بیشترین نافذ و تاثیر گذار است و عرصه هنر متعالی و برتر است و زبان هنر بی همتاست زیرا نه زبان موعظه است نه علم و نه محاوره است. هنر نافذترین رسانه است. بنابراین هر حقیقتی که می خواهد ماندگار شود باید از هنر عبور کند.

**هنر و علم دو بال پرواز انسان می باشند

در پایان دکتر نسرین سلطانخواه تصریح نمود: هنر متعالی، هنر اصیل ایرانی است که انسان را متجلی می نماید. تجلی روح متعالی iبه هنرمند احساس بی نیازی و استعفا می بخشد و هنرمند بواسطه این سلاح و ابزار و همه سختی ها را پشت سر می گذارد و جامعه را تعالی می بخشد.

وی ادامه داد: علم و هنر دو بال پرواز انسان است و البته هنر هم از جنس علم است و از علم بیگانه نمی باش.

در پایان رئیس بنیاد ملی نخبگان تاکید نمود: از طریق نخبه پروری و نخبگان هنری می گردد روحیه خود باوری و اعتماد iبه نفس و احساس توانمندی را iبه داخل یک ملت تزریق نمود.

ما باید نخبگان کشور را آماده کنیم و از نظرات آنها در تعالی مدیریت کشور استفاده کنیم./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.