از سفر دکتر احمدی نژاد به برزیل تا سفر پوتین به فلسطین اشغالی

ولادیمیر پوتین دیروز برای دومین بار به سرزمینهای اشغالی سفر کرد. در نگاه اول به این سفر از سوی ما ایرانیان آنچه برجسته می نماید، احتمال اقناع پوتین از سوی سران رژیم صهیونیستی برای همراهی با مواضع این رژیم و کشورهای غربی در عرصه بین المللی و به ویژه موضوع ایران و سوریه است، اما … .

بولتن نیوز: وقوع اتفاقی کوچک، جزئی و در نگاه اول کم اهمیت اما مهم و با معنی در جریان این سفر که با زیرکی و درک رسانه ای سطح بالا نزد مسئولان کشورهای غربی از توجه عمومی مغفول ماند و نزدیکی زمان این رخداد با برخی اتفاقات که در سفر رییس جمهور کشورمان به برزیل، دلیل و انگیزه نگارش این سطور شد.

در تصاویری بسیار محدود که به دفعاتی معدود و احتمالا از سر اتفاق از شبکه های تلویزیونی غربی منتشر شد، پوتین به شکلی واضح و علنی شیمون پرز رییس رژیم جعلی صهیونیستی را تحقیر کرد که در کمال تاسف حتی از نگاه رسانه ملی! که برای یافتن نکات منفی از خبر این سفر به ذره بین متوسل شده بود، پنهان ماند.

در حالی که حتی نوع و زاویه نگاه، سرعت و طول قدمها، فاصله ها و جزئیات بی شمار دیگر در تشریفات و پروتکلهای مرسوم دیدارهایی در سطح روسای جمهور بسیار اهمیت دارد، در مراسم استقبال شیمون پرز از ولادیمیر پوتین خودروی حامل رییس جمهور روسیه برای پیاده کردن وی جلوی پای رییس رژیم جعلی صهیونیستی ایستاد و برخلاف عرف پوتین به جای اینکه از سمتی پیاده شود که پرز به انتظار او ایستاده از سمت مخالف و در حالی که فقط پیراهن به تن داشت و کت وی در دستش بود از خودرو پیاده شد و به بهانه پوشیدن کت برای لحظاتی نسبتا طولانی در کمال بی اعتنایی پشت به پرز ایستاد و سپس با تامل زیاد خودروی حامل خود را دور زده و نزد شیمون پرز رفت.

این همه جدای از هنگامی بود که رییس رژیم جعلی صهیونیستی درخواست شخصی خود درباره ایران و سوریه را در کنفرانس خبری با پوتین از وی مطالبه کرد و پوتین در پاسخ فقط خیره او را نگریست.

اما اتفاقات سفر رییس جمهور کشورمان به برزیل که ذکر آن، اینجا موضوعیت پیدا می کند.

در آن سفر در حالی که همه هیاتها از فرودگاه نظامی ریودوژانیرو بدرقه می شدند، دکتر احمدی نژاد نیز از همین فرودگاه بدرقه شد و به روال مرسوم افراد حاضر در مراسم بدرقه که به لطف پروپاگاندای رسانه های غرب حداقل با چهره ایشان کاملا آشنا هستند، با وی عکس یادگاری گرفتند و تاسف اینجاست که همه این عکسها روی خروجی پایگاه رسمی اطلاع رسانی رییس جمهور منتشر شد و با گذشت چندین روز از این مسئله هیچ واکنشی را در مجموعه عریض و طویل ریاست جمهوری نیز برنیانگیخت و هیچ یک از مدیران، معاونان و مشاوران پرشمار معاونتهای مختلف رییس جمهور محترم نیز به عمق تبعات منفی این اتفاق پی نبردند؛ غافل از اینکه عکسهایی که از سفر سید محمد خاتمی به پاریس منتشر شد، تاثیر منفی به سزایی در نگاه و قضاوت افکار عمومی درباره او و اهمیت توجه به عزت ملی به جای گذاشت.

به سفر پوتین باز می گردیم و اتفاقات مشابه. با یک جستجوی ساده در فضای لایتناهی اینترنت درخواهید یافت که از این وقایع به شدت تحقیرآمیز حتی یک فریم عکس منتشر نشده است، دقت کنید؛ حتی یک فریم، اما با گذشت چند روز از انتشار عکسهای سفر رییس جمهور به برزیل و یادداشتها، گزارشها، مصاحبه ها و جریان سازیهای خبری پیرامون آن و حتی طرح این مسئله که وزیر خارجه باید پاسخگوی رخدادهای سفر دکتر احمدی نژاد به برزیل باشد، در حالی که این اتفاق می تواند در کشورهای سامان یافته دنیا باعث برکناری چندین و چند تن شود، در ریاست جمهوری همه چیز در امن و امان است و این همه در خوشبینانه ترین حالت حکایت از عدم شناخت نه کافی بلکه حتی لازم، تیم رسانه ای رییس جمهور از اهمیت و تاثیر کارکرد رسانه و در حالت بدبینانه تخریب چهره ایشان در آخرین سال ریاست جمهوری ایشان دارد.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.