از عدم تعیین وقت “دادگاه تجدیدنظر بیمه ایران” تا دیدار “پورمحمدی” با وزیر دادگستری عراق

فروردین ۱۴۰۳

مهم‌ترین خبرها حوزه حقوقی قضایی در هفته‌ای که گذشت را در گزارش زیر بخوانید.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، بستری شدن وزیر سابق دادگستری مرتضی بختیاری در یکی از بیمارستان‌های شهر تهران، صحیح بودن حکم تخلیه ساختمان لادن و اینکه دولت دهم حقی در آن ندارد، عدم تایید احکام پرونده کهریزک در دیوان عالی کشور، عدم تعیین وقت دادگاه تجدیدنظر بیمه ایران، پیگیری شکایت آیت‌الله هاشمی از “حمید رسایی”، دیدار پورمحمدی با وزیر دادگستری عراق، کاهش میلیونی مراجعات با راه‌اندازی سامانه الکترونیک ثبت اسناد از مهم‌ترین خبرها این هفته دستگاه قضایی بود.

**وزیر سابق دادگستری از تاریخ ۲۶ مرداد ماه،  به دنبال شدت کسالتی که داشت، در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده بود.فرزند مرتضی بختیاری در این رابطه گفته بود: فعلا وضعیت جسمی پدرم مناسب نیست.
 

حکم تخلیه ساختمان لادن صحیح است و دولت دهم حقی در آن ندارد

یک وکیل دادگستری گفت: حکم تخلیه ساختمان لادن صحیح است و این مسئله نمی‌تواند برای دولت دهم حقی را بوجود آورد و این دولت حق استفاده از این ساختمان را تنها تا زمانی که در آن فعالیت می‌کرده، داشته است.

**پرونده موسوم به بیمه ایران متشکل از اختلاس در بیمه ایران و استانداری تهران است که” ۷۸″ متهم دارد. رسیدگی به پرونده اختلاس از شرکت بیمه ایران و استانداری تهران از یکم خرداد ماه سال ۹۱ در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران آغاز شد و پس از یک سال حکم مجازات برای آن‌ها صادر شد.

دادگاه تجدیدنظر بیمه ایران تعیین وقت نشده است/ عدم تایید احکام پرونده کهریزک در دیوان عالی کشور

سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران گفت: بخشی از پرونده بیمه ایران برای رسیدگی مجدد به شعبه ۷۹ ارجاع داده شده و برای این مهم هنوز تعیین وقت نشده است.

**حمید رسایی نماینده مردم تهران در جریان رای اعتماد به وزرای کابینه دولت یازدهم در نطق خود عناوینی را به آیت‌الله هاشمی نسبت داد که اکنون آیت‌الله هاشمی در این باره از وی شکایت کرده است و دادستان تهران نیز در حال تحقیق و تفحص در ارتباط با این مهم است.

کاهش میلیونی مراجعات با راه‌اندازی سامانه الکترونیک ثبت اسناد

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مراسم افتتاح رسمی سامانه صدور الکترونیک اسناد رسمی در استان کرمان گفت: راه‌اندازی سامانه الکترونیک سبب کاهش میلیونی مراجعات به سازمان ثبت اسناد و املاک شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.