از فردا (یکشنبه) به مدت سه روز/ تمرین تاکتیکی پدافند هوایی در شمال غرب کشور انجام می‌شود

شنبه ۱۷ تیر – ۰۶:۴۴:۵۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – تمرین تاکتیکی منطقه‌ای قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران در شمال غرب کشور برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا ، این تمرین تاکتیکی در جغرافیایی به وسعت بیش از ۵۰ هزار کیلومتر مربع و از ۱۸ تیرماه به مدت سه روز انجام می‌شود.
امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد ـ جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش ـ انجام این تمرین تاکتیکی را در راستای اهداف و ماموریت ذاتی پدافند و پاسداری از ارزش‌های حیاتی، منافع ملی و اهداف امنیت ملی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ارزیابی کرد و گفت: پدافند هوایی این تمرین را بنا به تدابیر سلسله مراتب فرماندهی طرح‌ریزی و تمرینات تاکتیکی را متناسب با طرح‌ها و دستورالعمل‌های اطلاعاتی و عملیاتی اجرا می‌کند.
وی دستیابی به مقاصد آموزشی یگان‌ها و افزایش توان رزمی و ارزیابی سیستم‌های اصلی درگیر در رزم و همچنین ارتقاء نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف و کسب آمادگی لازم در برابر تهدیدات احتمالی را از دیگر اهداف این تمرین تاکتیکی برشمرد و افزود: هدایت کلی تمرین منطقه شمال غرب به عهده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران و اجرای تمرین توسط منطقه پدافند هوایی شمال غرب (تبریز) انجام می‌شود.
جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش تصریح کرد: این تمرین به صورت دو طرفه بین نیروهای کشور آبی (خودی) و نیروهای کشور نارنجی (دشمن)، در سه مرحله و بر اساس تمرین کلیه طرح‌های عملیاتی و ارزیابی سامانه‌های پدافند هوایی‌ (راداری، موشکی، شنود و توپخانه‌ای) اجرا می‌شود.
به گفته وی، بررسی میزان تاثیر پدافند غیرعادل ایجاد شده در مناطق عملیاتی بر افزایش قابلیت دفاعی و ماندگای در صحنه نبرد، بررسی میزان بهره‌برداری یگان‌های عملیاتی پدافند هوایی از اطلاعات و گزارشات منابع اطلاعاتی فاشا و شبکه دیده‌بانی بصری هوایی و همچنین بررسی میزان توانمندی مقابله با جنگ الکترونیک سامانه‌های پدافند هوایی از دیگر اهداف این تمرین تاکتیکی به شمار می‌رود.
بر اساس این گزارش، این تمرین تاکتیکی توسط هیات مدیره و هیات داوران ارتش و ستاد کل نیروهای مسلح مورد ارزیابی و نظارت قرار می‌گیرد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۷۱۸۴۴۵۳۴۸۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.