از فعالیت کمیته صلیب سرخ بی‌طرف حمایت می‌کنم

رییس جمهور سوریه می‌گوید تا زمانی که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ «بی‌طرفی و استقلال» خود را حفظ کند از عمیلات این نهاد امدادرسان بین‌المللی حمایت می‌کند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران، تلویزیون دولتی سوریه گزارش داد که بشار اسد، رئیس جمهور این کشور امروز سه‌شنبه به پیتر ماورر، رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گفت که وی از عملیات بشردوستانه این کمیته در سوریه تا زمانی که بی‌طرف و مستقل باشد حمایت می‌کند.

سخنگوی ماورر گفت که رییس صلیب سرخ روز سه‌شنبه برای گفت‌وگو با رییس جمهور سوریه و دیگر مقام‌های این کشور درباره موضوع کمک بشردوستانه در دمشق، پایتخت سوریه بود.

در همین حال، درگیری‌ها میان ارتش سوریه و شورشیان تحت حمایت خارج در این کشور ادامه دارد.

نیروهای امنیتی سوریه روز سه‌شنبه با حمله به مخفی‌گاه‌های شورشیان در نزدیکی شهر حمص حداقل ۱۰ مرد مسلح را کشتند.

یک فرمانده ارتش سوریه نیز در همین روز گفت، نیروهای نظامی این کشور تا ۱۰ روز دیگر شهر حلب در شمال این کشور را از وجود شورشیان پاک‌سازی می‌کنند.

رژیم‌های غربی مخالف سوریه خواستار کناره‌گیری بشار اسد شده‌اند، اما چین و روسیه مخالف تلاش غرب برای براندازی رییس جمهور سوریه هستند.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز شنبه گفت: اگر آن‌هایی که تاکید دارند مخالفان به تلاش مسلحانه خود تا زمانی که دولت سوریه داوطلبانه سلاح خود را زمین گذارد و فرار کنند، ادامه می‌دهند ـ همان گونه که در گفت‌وگوهای خود با ما ادعا می‌کنند ـ بنابراین من به شدت احساس می‌کنم که انگیزه آن‌ها ناشی از نگرانی از منافع مردم سوریه نیست، بلکه از منافع ژئوپلتیکی خود در این منطقه بسیار مهم است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.