از فیلتر شدن “وی چت” تا پایان رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

مهمترین رویدادهای دستگاه قضا از جمله تصویب فیلتر شدن “وی چت” بدون رای منفی، شتاب‌زدگی جلالی در بیان مطالب خود، مجازات شهردار سابق و معاون عمرانی شهرداری، تنظیم اجرایی شدن آیین‌نامه طرح دستبند و پابند الکترونیکی، آخرین دفاعیات متهمان پرونده اختلاس از بیمه و پایان رسیدگی به این پرونده مهمترین اخبار قضا در هفته‌ای که گذشت، بود.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، مهمترین رویدادهای دستگاه قضا از جمله، تصویب فیلتر شدن “وی چت” بدون رای منفی، شتاب‌زدگی جلالی در بیان مطالب خود،  مجازات شهردار سابق و معاون عمرانی شهرداری، تنظیم اجرایی شدن آیین‌نامه طرح دستبند و پابند الکترونیکی و آخرین دفاعیات متهمان پرونده اختلاس از بیمه ایران مهمترین اخبار قضا در هفته‌ای که گذشت، بود.

**به دلیل اینکه نرم‌افزار وی‌چت علاوه بر جمع‌آوری کلیه اطلاعات موجود در گوشی‌های کاربران و رصد ارتباطات اعضاء، حریم خصوصی آنها را نقص کرده و در عین حال این نرم افزار عامل انتشار بسیاری از محتواهای مجرمانه غیراخلاقی و مستهجن که برای نوجوانان است، بنابراین کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در اجرای درخواست‌های متعدد خانواده های آسیب دیده ناچار به فیلتر و مسدود سازی نرم افزار مذکور شد.

 
فیلتر شدن “وی چت” بدون رای منفی به تصویب رسید

فیلتر شدن «وی‌چت» پنجشنبه – ۲۸ آذر ماه – در جلسه شورای کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه بدون رای منفی به تصویب رسید.

**در جریان سفر یک هفته‌ای هیئت اروپایی به ایران،  این سفر با حاشیه‌هایی از جمله دیدار با دو تن از متهمین و محکومین فتنه ۸۸ و اعطای جایزه به آن‌ها همراه بود که موجب شد دستاوردهای این سفر تحت الشعاع این حاشیه قرار گیرد. این حاشیه در مجلس شورای اسلامی نیز انعکاس یافت و اعتراض برخی از نمایندگان را بهمراه داشت. در این بین کاظم جلالی رئیس گروه دوستی پارلمان ایران و پارلمان اروپا در پاسخ به اعتراض برخی از نمایندگان اظهار داشت که محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر با درخواست هیئت اروپایی برای این دیدار موافقت کرده است. در همین خصوص پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر در مصاحبه‌ای کوتاه با محمد جواد لاریجانی ارزیابی وی از این دیدار را جویا شد.

جلالی در بیان مطالب خود مقداری شتاب زدگی به خرج داد / تنها با یک تقاضای اروپایی‌ها موافقت کردیم

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: به نظر من آقای دکتر جلالی در مطالبی که بیان فرموده‌اند مقداری شتابزدگی به خرج داده و تسامح در دقت داشته‌اند، زیرا در هر صورت روال کار بر این است که مسئولان محترم مجلس نظرات مختلف نهادها را می‌گیرند، ارزیابی می‌کنند و نهایتا تصمیم می‌گیرند آنچه به مصلحت است انجام دهند یا خیر و کسی نمی‌تواند مجلس را به انجام کاری مجبور کند.

**بر اساس بازرسی برنامه‌ای از عملکرد شهرداری شهرستان رودهن، نتایج حاصله حاکی از آن است که شهردار قبلی و معاون عمرانی شهرداری به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری استانداری تهران معرفی شدند.

مجازات شهردار سابق و معاون عمرانی شهرداری

بر اساس بازرسی برنامه‌ای از عملکرد شهرداری شهرستان رودهن، نتایج حاصله حاکی از آن است که شهردار قبلی و معاون عمرانی شهرداری مشمول بند های ۲ و ۱۴ ماده ۸ قانون تخلفات اداری شدند که پس از رسیدگی منجر به صدور رأی توبیخی از سوی مرجع رسیدگی کننده بدون درج در پرونده شده است.

**در طرح دستبندهای الکترونیک  با استفاده از GPS نصب شده بر روی این نوع دست‌بندها می‌توان در هر لحظه موقعیت محکوم‌علیه را در هر کجای کشور کنترل کرد و با بهره‌گیری از آن می‌توان مانع فرار زندانی از مرزهای کشور شد. همچنین با استفاده از این دست‌بند فرصت بزه‌کاری از مجرمین در زمان مرخصی از زندان گرفته می‌شود و طبیعتاٌ می‌تواند از تکرار جرم توسط مجرمین جلوگیری کند.

آیین‌نامه اجرایی شدن طرح دستبند و پابند الکترونیکی تنظیم شد
 

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: آیین‌نامه مربوط به اجرایی شدن طرح دستبند و پابند الکترونیکی تنظیم شده و امیدواریم به زودی به تصویب رئیس قوه قضائیه برسد.

** دور جدید دادگاه‌های رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته در  شعبه ۷۹ دادگاه کیفری به صورت علنی برگزار شد. این دادگاه برای رسیدگی به اتهامات متهمان باقی مانده از این فساد مالی تشکیل یافت و در این شعبه در مجموع به اتهام ۲۸ نفر از متهمان پرونده اختلاس از بیمه ایران رسیدگی شد.

رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران پایان یافت

قاضی “محمدی کشکولی” پایان رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران را در هشتمین جلسه این دادگاه اعلام کرد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.