“از ماهیت تروریستی بودن حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی آگاه بودیم”

۳۰ آبان ،

ap1-40.jpg

مقام‌های اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند که از همان اول می‌دانستند که حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی یک اقدام تروریستی بوده و سفیر آمریکا در سازمان ملل هم با اشاره به مذاکرات غیرمحرمانه سبب سردرگمی و انحراف عمدی در انجام تحقیقات شده است.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری ان.بی‌.سی، منتقدان جمهوری خواه نیز اعلام کردند که مذاکرات غیرمحرمانه سوزان رایس، سفیر آمریکا در سازمان ملل سبب منحرف کردن عموم شده است.

کاخ سفید و مقام‌های اطلاعاتی همچنین اتهاماتی را که جمهوری خواهان برای تلاش به منظور سرپوش گذاشتن بر اصل حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی برای حمایت سیاسی از باراک اوباما، رئیس جمهوری این کشور مطرح شده بود، انکار کرده‌اند.

طی ماه‌های اخیر قانونگذاران جمهوری خواه بر اظهارات سوزان رایس که گفته بود حمله به کنسولگری یک واکنش بی‌مقدمه بود، تمرکز کرده‌اند حمله‌ای که منجر به کشته شدن کریستوفر استیونز، سفیر آمریکا در لیبی و سه تن دیگر از دیپلمات‌های آمریکایی شد.

مقام‌ها همچنین اعلام کردند که اگر چه هیچ سئوالی در خصوص تروریستی بودن این حمله مطرح نشده اما هنوز نمی‌دانند که آیا این حمله بدون برنامه ریزی صورت گرفته یا با طرح پیشی انجام شده است. آنها همچنین نمی‌دانستند که هویت مظنونان چه بوده است.

یکی از مقام‌های ارشد اطلاعاتی آمریکا به شبکه خبری ان.بی‌.سی گفت که اعضای جامعه اطلاعاتی مرجع خود را از القاعده به افراط گرایان تغییر داده‌اند همچنین جمهوری خواهان با انتقاد شدید از اظهارات سفیر آمریکا در سازمان ملل اعلام کردند که وی با این گفته‌ها اذهان عمومی را منحرف کرده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.