از معارفه رئیس تازه که به تودیع تبدیل شد تا استخاره وزیر برای انتخاب رئیس دانشگاه

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : مراسم تودیع و معارفه سرپرست تازه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور مسئولان،نمایندگان مجلس و مدیران ستادی و دانشگاهی وزارت بهداشت برگزار شد که با حاشیه‌هایی همراه بود.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس ؛ در مراسم تودیع و معارفه سرپرست تازه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، علی اکبر ولایتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، فرهادی رئیس جمعیت هلال احمر کشور، علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی کشور، جمعی از نمایندگان مجلس و روسای تازه سازمان انتقال خون، دانشگاه علوم پزشکی تهران و معاونان وزیر بهداشت و مدیران ستادی و دانشگاهی حضور داشتند.

در ابتدای مراسم اعلام شد که از این پس، عنوان مراسم تودیع و معارفه به درخواست وزیر بهداشت به مراسم تکریم و معارفه تغییر کند.
وزیر بهداشت نیز در این مراسم خطاب به ابوالقاسمی رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت که شهر قم خواهرزاده شهر ما مشهدی هاست به همین سبب شاید دکتر ابوالقاسمی رعایت حال ما را کرد.
قاضی زاده هاشمی همچنین گفت: از طرفی همسرم هم‌رشته ابوالقاسمی است و سالیان سال است که با هم همکاریم و من به خوبی وی را می شناسم.
یکی از حاشیه های جالب این مراسم طولانی شدن تعداد سخنرانی ها بود به همین سبب در بین سخنرانی وزیر بهداشت، مدعوین آغاز به دست زدن کردند که وزیر خندید و گفت: می دانم خسته شده اید اما باید این حرفها را بزنم و حیفم می آید، نگویم.
وزیر بهداشت خاطره ای را از آیت الله شهید بهشتی مطرح کرد که از قول حجت الاسلام اژه‌ای نقل شده که گفته، شهید بهشتی به تجویز دندانپزشکش در هر وعده باید ۱۵ دقیقه مسواک می زد و به همین سبب ساعتی در دستش می گرفت تا دقیقا دستور پزشکش را رعایت کند. در این مدت هم ما بمباران تبلیغاتی و ارشاد را انجام می دادیم چون آیت الله نمی توانست پاسخی دهد.
هاشمی ادامه داد: حجت الاسلام اژه‌ای می گوید به سبب حرف و حدیثهایی که به راه افتاده بود به شهید بهشتی پیشنهاد دادیم که منزلش را به جنوب شهر منتقل کند تا این حرفها پایان یابد. شهید بهشتی در پاسخ گفته بود این مسواک چقدر می ارزد؟ پاسخ دادم هیچی. گفت یعنی این دنیا اینقدر می ارزد که سبب فریب مردم شوم!
به هنگام برگزاری مراسم تودیع و معارفه، وزیر بهداشت به اشتباه لوح تقدیر تکریم از ابوالقاسمی را به پیوندی سرپرست تازه دانشگاه داد و با خنده حضار،مراسم معارفه به تودیع تبدیل شد.
ابوالقاسمی نیز در بیان خاطراتی از نحوه انتخابش به عنوان رئیس دانشگاه شهید بهشتی در زمان وزارت مرضیه وحید دستجردی گفت: من اصرار داشتم که این سمت را برعهده نگیرم چون در سازمان انتقال خون پیشرفتهایی داشتیم و در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هم ثبات مدیریت نبود که خانم وزیر گفت من استخاره کرده‌ام و خوب آمده باید بیایی.
ابوالقاسمی خطاب به سرپرست تازه گفت: پیوندی بسیار خوش شانس است که در این زمان آمده و در انتخابات نظام پزشکی هم بسیار خوش شانس بود چون بچه های بسیج و سپاه همه هرکاری کردیم تا در انتخابات رأی بیاورد.
مجری مراسم تودیع و معارفه نیز در بیان سوابق کاری سرپرست تازه دانشگاه به جای عنوان کارانه،اعلام کرد دکتر پیوندی را نمی توان اذیت کرد چون عضو هیئت عالی کاراته دانشگاه است که وزیر آن را اصلاح کرد.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.