از معطلی سه ساعته تیم ملی والیبال در فرودگاه قاهره تا تمرین در سالن کاراته/ داورزنی: ارتش مصر اذیتمان کرد

به گزارش خبرآنلاین؛ تیم‌ملی والیبال بعد از اردوی اسلوونی و بازی با اروپایی‌ها راهی شاخ آفریقا شد تا قبل از مسابقه در قاهره مستقر شود. مصری‌ها که دلشان نمی‌خواهد مهمان برنده بازی باشد از همان فرودگاه مهمان‌نوازی را شروع کردند. معطلی سه ساعت و نیمه تیم‌ملی والیبال ایران در فرودگاه بخش اول کار بود. کار به جایی رسید که حتی صدای ولاسکو هم درآمد تا حدی که او تلفنی به مسئولان FIVB اعتراض کرد. بعد از آنکه تیم اجازه ورود به قاهره را گرفت، دردسر تمام نشد. این‌بار مهدی مهدوی پاسور دوم تیم باید بیشتر منتظر می‌ماند. او دو ساعت دیگر هم با امیر خوش‌خبر سرپرست تیم‌ملی در فرودگاه ماند تا بالاخره با OK مصری‌ها پاسور دوم هم به جمع ملی‌پوشان اضافه شد.

اما همه داستان به اینجا ختم نشد، آنها به جای اینکه سالن اصلی مسابقه‌ها را برای تمرین به تیم‌ملی والیبال ایران بدهند، تیم مهمان را برای تمرین به سالن کاراته بردند اما وقتی کادرفنی زیر بار نرفت، مصری‌ها هم کوتاه آمدند تا بالاخره خولیو ولاسکو ظهر پنج‌شنبه تمرین سنگینی را انجام دهد. با این حال محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال که پیگیر مسائل تیم‌ملی است، در این باره می‌گوید‌: «این‌طور که مسئولان فدراسیون والیبال مصر مدعی‌اند، معطلی تیم‌ملی در فرودگاه ربطی به آنها نداشته و حتی دکتر علی السرجانی هم از تیم‌ملی عذرخواهی کرده است. در واقع مسائل ورود تیم را دو گروه باید حل می‌کردند. پلیس و ارتش. ظاهراً ارتش مصر به تیم گیر داده و بچه‌های ما را اذیت کرده است.»

او درباره معطلی بیشتر مهدوی در فرودگاه می‌گوید‌: «ویزای مهدوی هم مثل بقیه بازیکنان صادر شده بوده، اما ظاهراً اسم او با یک اسم در لیست سیاه تشابه داشته به همین خاطر او را بیشتر در فرودگاه نگه داشتند . به‌هر‌حال در این شرایط تیم علاف شد. امیدواریم با بهبود روابط دو کشور دیگر چنین مسائلی تکرار نشود.» به نظر رئیس فدراسیون والیبال این قضایا کارشکنی نیست‌: «میزبان همیشه موظف است تا تسهیل ورود تیم‌ها را تضمین کند. البته این قضیه سال قبل هم گریبان ژاپنی‌ها را هم گرفته بوده، باید مصری‌ها نیروی امنیتی خود را بازنگری کنند. به‌هر‌حال معطلی تیم‌ملی ایران در فرودگاه خارج از دست فدراسیون والیبال میزبان بوده. البته فدراسیون برای اینکه مشکلی پیش نیاید با پیگیری در تهران ویزا را گرفت، هرچند کمی دیر شد و مهر ویزاها در اسلوونی به پاسپورت‌ها خورد. مداخله ارتش در فرودگاه کار را سخت کرده بود.»

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.