از نمک چه استفاده هایی می توان کرد؟ – آشپزی

گردآوری توسط گروه تغذیه ممتازنیوز

از نمک چه استفاده هایی می توان کرد؟۱٫۰ out of 5 based on 1 review

آیا می دانستید که در دوران نوسنگی یا عصر حجر از نمک به عنوان نگهدارنده مواد غذایی استفاده می شده است و یا کلمه لاتین(salary) به پولی اتلاق می شده که سربازان رومی برای خرید نمک (salt) دریافت می کردند؟ تعجب آور نیست که بگوییم نمک خیلی کاربردها دارد که ما از ان بی اطلاعیم. با مجله ممتاز همراه باشید تا به شما بگوییم که نمک چه فوایدی دارد.

از نمک چه استفاده هایی می توان کرد؟

۱٫ نگهداری طولانی مدت شیر با نمک
زمانی که کارتن شیر را باز می کنید اندازه یک سر انگشت نمک به شیر باز شده اضافه کنید به این ترتیب مدت زمان نگهداری شیر دو برابر خواهد شد.

از نمک چه استفاده هایی می توان کرد؟
۲٫ نگهداری طولانی مدت میوه ها با نمک
زمانی که سیب، گلابی و یا سیب زمینی دارید که نصف ان را مصرف کرده اید می توانید نصفه دیگر را داخل آب سر گذاشته و کمی نمک داخل آن بریزید خواهید دید که رنگ میوه قهوه ای نخواهد شد و پس از ان مجدد قابل استفاده خواهد بود.

از نمک چه استفاده هایی می توان کرد؟
۳٫ شستن سبزیجات تازه توسط نمک
داخل ظرفی آب سرد و نمک بریزید و سبزیها را به مدت ۱۵ دقیقه در آن خیس کنید خواهید دید که ذرات خاک و کثیفی به طور کامل در ظرف ته نشین خواهد شد. پس از آن سبزیها را با آب سرد بشویید.

از نمک چه استفاده هایی می توان کرد؟
۴٫ تمیز کردن ماهی تابه و یا صفحات چدنی با نمک
مقداری نمک دانه درشت داخل یک دستمال نخی بریزید و با استفاده از آن کف ماهی تابه چدنی را پاک کنید و مراقب باشید باقیمانده غذا کف ظرفتان نماند چرا که باعث تجمع میکروب می شود.

از نمک چه استفاده هایی می توان کرد؟
۵٫ جوشاندن تخم مرغ با استفاده از نمک
مقداری نمک به آبی که می خواهید داخل ان تخم مرغ را بجواشنید بریزید این کار باعث می شود تخم مرغ ها حین جویدن ترک بر ندارد و موقع پوست کند بسیار راحت پوست آن جدا شود.

برگردان توسط مجله ممتاز

نظر تان را در مورد این مطلب در پایین صفحه در بخش نظرات بنویسید  

+ ۱

مخالفم + ۰


نکات سودمند آشپزی Rss
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.