از هر ۳ نفر جمعیت جهان یک نفر دچار فقر آهن است

فروردین ۱۴۰۳

گزارش های جهانی نشان می دهند که از هر سه نفر جمعیت جهان، یک نفر دچار فقر آهن است که قسمت قابل ملاحظه ای از این اشخاص را کودکان و زنان باردار تشکیل می دهند.

محمد کاظم شفیعی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران افزود: بسیاری از مردم جهان به ویژه کودکان و زنان دچار مشکلات تغذیه ای می باشند و در نتیجه آن به بیماری ها و نارسایی های بسیاری دچار می شوند.

وی با بیان اینکه کمبود ریز مغذی هایی نظیر آهن از مشکلات بسیار شایع در بین اشخاص جوامع مختلف است، تاکید کرد: گزارش های جهانی نشان می دهند که از هر سه نفر جمعیت جهان، یک نفر دچار فقر آهن است که قسمت قابل ملاحظه ای از این اشخاص را کودکان و زنان باردار تشکیل می دهند.

شفیعی گفت: در واقع به سبب اینکه نیاز به آهن در دوران نوزادی و بارداری بالا است، کودکان به ویژه کمتر از پنج سال، زنان باردار و زنانی که به تازگی زایمان کرده اند، بیشتر و شدید از دیگران دچار فقر آهن می شوند.

وی یاد آور شد: در حال حاضر قسمت قابل ملاحظه ای از مرگ و میر نوزادان و همچنین درصد قابل توجهی از مرگ و میر مادران باردار در جهان، ناشی از فقر آهن و مشکلات مربوط به آن است./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.