از هزاردستان و کمال الملک تا مولانا / نیم قرن نقاشی‌های یک هنرمند روی دیوار می‌رود

۲۴اردیبهشت،

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این نمایشگاه حدود ۹۰ نقاشی و عکس از این هنرمند پیشکسوت در قالب یازده دوره هنری او زیر یک سقف به تماشا در می‌آید که در این میان حداقل یک سوم آثار برای اولین‌بار در معرض تماشای مردم گذاشته می‌شود.
 

شکیبا از پیشگامان سبک هایپر رئالیسم (عکس‌گونه) در نقاشی ایران است و در نیم قرن قبل متدهای مختلف نقاشی را تجربه کرده است. او کارش را در هنرستان و دانشکده هنرهای زیبا با نقاشی انتزاعی آغاز کرد، اما بعدها با ارائه نقاشی‌های عکس‌نگاری (هایپررئالیسم) کارش را ادامه داد.

 

همکاری او با زنده‌یاد علی حاتمی در کارهای سینمایی و تلویزیونی‌اش مانند «هزاردستان»، «کمال الملک» و «دلشدگان» به سبب تسلط شکیبا در همین سبک نقاشی بود. 
 

حجت شکیبا نزدیک به دو دهه به خلق نقاشی‌هایی با موضوع مفاخر ادب فارسی (فردوسی و خیام) پرداخت و در ادامه همین روند تازه‌ترین آثارش را با موضوع مولانا را در نمایشگاه  فرهنگسرای نیاوران رونمایی می‌کند.
 

او در ادامه تجربه‌گرائی‌اش سال قبل نمایشگاهی از عکس‌هایش با عنوان «شدونا» را نیز در گالری «شکوه» به تماشا گذاشت که نمونه های شاخص آن روی دیوار گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران می‌رود.
 

شکیبا شش کتاب نقاشی دارد؛ دیوان حافظ، به کوروش، رباعیات حکیم عمر خیام ،نقش عکس در هنر ایران و ایران‌دخت.
 


 

او مهر ۱۳۲۸ در گرگان به دنیا آمد و پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه تهران آثارش در کشورهای مختلفی از جمله سوئیس ،انگلستان ،کانادا …. به نمایش عمومی درآمده است.

نیم قرن نقاشی‌های شکیبا تا ۹ خرداد در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران واقع در انتهای خیابان پاسداران، روبروی پارک نیاوران، فرهنگسرای نیاوران به روی دیوار خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و روزهای تعطیل ۱۴ تا ۱۹ از این آثار دیدن کنند.

۵۸۲۴۴

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.