از کارت های سوخت تازه سرقت نمی شود

۲۳ آبان ،

از کارت های سوخت تازه سرقت نمی شود

عصر خودرو : از نسل تازه کارت‌های هوشمند سوخت با سه ویژگی تازه فردا به طور رسمی رونمایی می‌شود که افزایش ضریب ایمنی و امنیتی و به صفر رسیدن هرگونه سرقت و یا هک شدن کارت‌های بنزین از مهمترین ویژگی این نرم افزار تازه سوخت است.

به گزارش تفسیری خبرنگار مهر، در حال حاضر نزدیک به ۱۸ میلیون دستگاه خودرو و موتورسیکلت کارت هوشمند سوخت صادر شده که با ورود به پنجمین سال اجرای نظام سهمیه بندی بنزین تغییرات تازهی در سامانه هوشمند سوخت کشور اعمال شده است.
بر این اساس با حضور رستم قاسمی وزیر نفت فردا چهارشنبه ۲۵ ابان ماه از نسل تازه کارت‌های هوشمند سوخت رونمایی می گردد که این کارت ها در مقایسه با کارت های فعلی سوخت حاوی ویزگی فنی و عملیاتی تازهی می باشند.
افزایش ضریب امنیتی مهمترین ویژگی نسل تازه کارت های هوشمند سوخت است به طوری که برای اولین بار از یک نوار مغناطیسی در این کارتها استفاده شده که علاوه بر کلاس بندی ضریب امنیتی و ایمنی کارت های سوخت را افزایش می دهد.
در همین حال جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی پیشتر با تاکید بر اینکه “هک” شدن کارتهای هوشمند سوخت به هیچ وجه صحت ندارد، سبب کاهش سهمیه بعضی از خودروها را روش غلط استفاده از کارت در وقت سوخت گیری در جایگاه اعلام کرد.
چند منظوره شدن کارت‌های تازه هوشمند سوخت دومین ویژگی منحصر به‌فرد سامانه هوشمند سوخت بوده و بر اساس اعلام مسئولان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با ارتقای برنامه‌های نرم افزاری حتی امکان استفاده از کارت سوخت برای خرید بلیط مترو، اتوبوس و سایر مراکز خرید و تجاری هم وجود دارد.
مسئولان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی پیشتر با اشاره به انجام آخرین مراحل طراحی کارت هوشمند انرژی، از آغاز تعویض کارت‌های هوشمند قدیمی با کارتهای نسل تازه هوشمند سوخت خودروها خبر داده بودند.
جلیل سالاری با یادآوری اینکه این کارتهای تازه سوخت از قابلیت‌های بالای فنی و امنیتی برخوردار می باشند، گفته بود: همزمان با تغییرات تازه اعمال شده در کارتهای هوشمند سوخت، تعویض کارتهای قدیمی با کارتهای تازه هم در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین، تاکید کرده بود: با توجه به اینکه سالانه بیش از یک میلیون خودرو تازه وارد ناوگان حمل و نقل می‌شود قصد داریم برای همهی این خودروها نسل تازه کارتهای سوخت را صادر کنیم.
به گفته این مقام مسئول، در صورتی‌که نیاز به صدور کارتهای المثنی هم باشد از این نسل تازه کارتهای برای متقاضیان صادر خواهد شد تا به تدریج جایگزین کارتهای قدیمی سوخت شوند.
فعالسازی کیف الکترونیکی پرداخت بهای سوخت سومین ویژگی کارت‌های تازه هوشمند سوخت بوده به طوری که در این کارت ها تسهیلات بیشتری در اختیار کاربران برای شارژ و پرداخت الکترونیکی سوخت قرار داده شده است.
 پیش بینی می‌شود در مراسم فردا از تولید بنزین با ترکیب تازه در مقیاس آزمایشگاهی با حضور وزیر نفت رونمایی شود.

سه شنبه ۲۳ آبان   ۱۴:۲۹

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.