از کلان شهرها دور شوید

۰۲خردادماه،

تازه ترین بررسی ها نشان می دهد که کلان شهرهای معروف چین دیگر برای زندگی جای مناسبی به حساب نمی آیند.

به گزارش Consbank، کلان شهرها به سبب توسعه اقتصادی سریع با مشکلات فراوان زیست محیطی روبرو می باشند. بسیاری از شهروندان چینی در نظرسنجی های صورت گرفته آکادمی های اجتماعی و علوم چین از وضعیت زندگی در شهرهای بزرگ ابراز نگرانی کرده اند. کلان شهر پکن که قرار بوده تا سال ۲۰۱۸ میلادی جمعیتش به ۲۰میلیون نفر برسد اکنون و براثر مهاجرت های گسترده به این جمعیت رسیده است.

گزارش تازه آکادمی علوم اجتماعی چین حاکیست شهرهای پکن، شانگهای و گوانجو معروف ترین کلان شهرهای چین برای زیستن و سکونت مناسب نیستند.
این آکادمی تاکید کرده که مزیت های زندگی در این شهرها کاهش یافته و به رغم توسعه اقتصادی باید از آنها دور شد. با این وصف شهرهایی چون ماکائو و هنگ کنگ برای زندگی در چین مناسب تشخیص داده شده اند.

بیشترین منابع علمی و دانشگاهی چین دراین میان به پکن اختصاص یافته و پایتخت در زمینه تجارت و توسعه اقتصادی نیز در رده دوم در میان ۱۰ شهر مورد بررسی آکادمی علوم اجتماعی چین قرار گرفته و از لحاظ صنعت فرهنگی نیز رده سوم را در اختیار دارد. با این وصف این شهر بزرگ از لحاظ زیست محیطی یکی از بدترین شهرهای چین معرفی شده که برای سکونت مناسب نیست.

ترافیک سنگین، مشکل تامین مسکن، امنیت غذایی ، آلودگی هوا ،گرانی و بسیاری از مسایل دیگر چون بهداشت و امور پزشکی نیز باید به مشکلات زیست محیطی پکن و کلان شهرهای دیگر چین افزود. کلان شهر پکن با بیش از پنج میلیون دستگاه خودرو تقریبا در اکثر روزهای سال با آلودگی شدید هوا مواجه است به طوری که در سال جاری این پدیده مسوولان را با نگرانی جدی مواجه کرد. براساس یک نشست کارشناسی که ماه قبل در پایتخت چین انجام شد ، تقریبا ۳۰ سال زمان نیاز است که وضعیت زیست محیطی این شهر بهبود یابد.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.