اساتید دانشگاه توجه خاصی به بررسی و رفع مشکلات دانشجویان داشته باشند

به گزارش ایرنا ،حجت الاسلام والمسلمین ‘محسن قرائتی’ شنبه شب در مراسم اختتامیه طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور در مشهد افزود: اساتید دانشگاهها نباید تنها به تدریس اکتفا کنند بلکه باید در کنار آن به طور خصوصی تنگناهای دانشجویان را در ابعاد فکری و اعتقادی و فرهنگی بررسی کنند و در حد توان برای رفع آنها راهکار مناسب ارایه بدهند.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی گفت: بی حجابی برخی دانشجویان تمرکز فکری و علمی لازم را از سایر دانشجو ها سلب و از این حیث بزرگترین ضربه علمی را به آنان وارد می کند.

وی جدا سازی دانشجویان دختر و پسر را یکی از مولفه های مهم اسلامی کردن دانشگاهها و مراکز آموزش عالی ذکر کرد و خواستار توجه مسوولان ذیربط نسبت به این امر مهم شد.

وی از برگزاری اردوها و طرحهای بصیرت و ولایت و ضیافت اندیشه دانشجویان و اساتید دانشگاهها به عنوان یک جرقه توصیف کرد و گفت:‌ این جرقه اگر تبدیل به یک جریان فرهنگی مناسب در جامعه و این مراکز شود، ارزشمند است.

او گفت: همانطور که جرقه یک کبریت تا زمانی که منجر به روشن شدن چراغ گاز و در نتیجه درست شدن غذا نشود، ارزشمند نیست، برگزاری این اردوها و طرحها نیز اگر به جریان فرهنگی تبدیل نشوند، تاثیر گذاری لازم را نخواهند داشت.

حجت الاسلام قرائتی گفت: علم واقعی آن است که تاثیر گذاری اش در جامعه بیشتر باشد و هر اندازه فردی آن را فرا بگیرد،‌ تواضع اش بیشتر شود.

او افزود: انسان نباید هیچ زمان خود را به طور کامل دانش آموخته و بی نیاز از علم بداند بلکه همواره بایستی برای افزایش علم آموزی و کسب تجربیات بیشتر تلاش کند.

دومین وی‍ژه برنامه ضیافت اندیشه اساتید دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور با حضور بیش از دو هزار نفر در قالب سه دوره در ماه مبارک رمضان سالجاری در مشهد برگزار شد.

شرکت کنندگان در این وی‍ژه برنامه مسائل بصیرتی، فرهنگی ، اعتقادی و اجتماعی و علمی را فرا گرفتند.

از مجموع بالغ بر ۱۰ هزار نفر از اساتید دانشگاهها و مراکز آموزش عالی که در سطح کشور در وی‍ژه برنامه ضیافت اندیشه شرکت کرده بودند، بیش از دو هزار نفر در ماه مبارک رمضان در مشهد در این برنامه حضور یافتند.ک/۲

۷۴۹۰/۶۵۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۳۵۹۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.