اساسنامه شرکت شهرکهای کشاورزی ابلاغ شد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

با تصویب هیئت وزیران و در جهتی هدایت، راهبری و توسعه زیرساختهای شهرکهای کشاورزی، اساسنامه شرکت شهرکهای کشاورزی ابلاغ شد.

به گزارش تفسیری حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، iبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت ‌وزیران بنا iبه پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و iبه استناد بند (ل) ماده (۱۹۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعـه جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب ۱۳۸۹ ـ اساسنامه شرکت شهرکهای کشاورزی را تصویب نمود.
 
بر این اساس، شرکت مادر تخصصی تولید محصولات کشاورزی، دامی و منابع طبیعی iبه ‌شرکت شهرکهای کشاورزی تغییر نام می‌یابد و اموال، حاویی‌ها، تعهدات و مطالبات شرکتهای زیرمجموعه آن (دامپروری سفیدرود، کشت و صنعت و دامپروری مغان، کشت و صنعت شهید iبهشتی، پرورش کرم ابریشم ایران، شرکت مجتمع صنعتی گوشت فارس، iبهره‌برداری و صنایع چوب فریم، جنگل شفارود و نکاچوب) از تاریخ ۱/۱/ iبه شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی منتقل می‌شود.
 
شرکـت شـهرکهای کـشاورزی که در ایـن اساسـنامه iبه اخـتصار «شرکت» نامیده می‌شود iبه صورت شرکت دولتی وابسته iبه وزارت جهاد کشاورزی اداره می‌شود.
 
 شهرکهای کشاورزی مجموعه‌ای از مجتمع‌های کشاورزی، دامی و شیلاتی می باشند.
 
هدایت، راهبری و توسعه زیرساختهای شهرکهای کشاورزی، اداره امور شهرکهای کشاورزی و نظارت بر آنها، برنامه‌ریزی، مطالعه، طراحی و احداث شهرک‌های کشاورزی، حمایت و پشتیبانی از توسعه بازار و همکاریهای فنی، اقتصادی و فناوری بین شهرکهای کشاورزی با سایر بخشهای ذی‌ربط،  ایجاد زمینه‌های ارایه خدمات فنی، مالی، اداری، آموزشی، بازرگانی برای گسترش تأسیسات زیربنایی شهرکهای کشاورزی و سایر خدمات مورد نیاز، هدایت و جذب سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در شهرکهای کشاورزی در چارچوب سیاستهای وزارت جهاد کشاورزی و انجام سایر امور مربوط iبه رفع موانع و مشکلات احداث و توسعه شهرکهای کشاورزی در چارچوب اساسنامه و با رعایت قوانین و مقررات مربوط از فعالیتها و وظایف شرکـت شـهرکهای کـشاورزی است.
 
بر این اساس، ارکان شرکت شامل؛ مجمع عمومی، هیئت‌مدیره، مدیرعامل و بازرس (حسابرس) است.
 
مجمع عمومی شرکت عبارت است از وزیران جهاد کشاورزی (رئیس مجمع)، امور اقتصادی و حاویی، صنعت، معدن و تجارت و نیرو و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور است.
 
مجمع عمومی با دعوت رئیس مجمع و با حضور اکثریت اعضا رسمیت خواهد داشت و مصوبات آن با حداقل سه رأی موافق لازم‌الاجرا خواهد بود.
 
بررسی و اتخاذ تصمیم نسبت iبه سیاستها، خط‌مشی‌ها و برنامه سالانه شرکت، بررسی و اتخاذ تصمیم نسبت iبه صورتهای مالی شرکت و گزارش تفسیری عملکرد فعالیت شرکت با توجه iبه گزارش تفسیری بازرس (حسابرس)، بررسی و تصویب تشکیلات و آیین‌نامه‌های مالی، معاملاتی، اداری، استخدامی شرکت با رعایت قوانین و مقررات مربوط، بررسی و تصویب آیین‌نامه مربوط iبه نحوه اداره شهرکهای کشاورزی با رعایت قوانین و مقررات مربوط، انتخاب بازرس (حسابرس)، تعیین اعضا هیئت‌مدیره و حقوق و مزایا و پاداش عملکرد آنها در چارچوب قوانین و مقررات مربوط، تعیین روزنامه کثیرالانتشار جهت ثبت آگهی‌های شرکت، بررسی و تصویب سایر موضوعاتی که با رعایت قوانین مربوط در دستور جلسه عمومی گذاشته شده است.
 
 
 
هیـئت‌مدیره متشکل از پنج نفر است که iبه پیـشنهاد وزیر جهاد کشاورزی، توسط مجمع عمومی انتخاب می‌شوند.
 
بر این اساس، هیئت‌مدیره مجری مصوبات مجمع عمومی است و بر اساس مقررات این اساسنامه حاوی اختیاراتی همچون؛ تهیـه سیـاستها، خـط‌مشی‌هـا و بـرنامه‌هـای سـالانه جـهت ارایه iبه مجمع عمومی، بررسی و تأیید گزارش تفسیری عملیات سالیانه هیئت‌مدیره و صورتهای مالی شرکت برای تسلیم iبه بازرس (حسابرس) شرکت، بررسی بودجه سالانه شرکت جهت ارایه iبه مجمع عمومی، اجرا و پیگیری مصوبات و تصمیمات مجمع عمومی شرکت، تهـیه و تدوین تـشکیلات و آییـن‌نامه‌های مـورد نیـاز شرکت از جمله آیین‌نامه‌های مالی، معاملاتی و اداری ـ استخدامی شرکت و ارایه iبه مجمع عمومی برای تصویب و انجام اقدامات لازم iبه منظور تهیه زمین و در اختیار گرفتن آنها برای احداث شهرکهای کشاورزی براساس قوانین و مقررات مربوط است.
 
اجرای مصوبات و تصمیمات مجمع عمومی و هیئت‌مدیره و انجام امور اداری و اجرایی شرکت در حدود بودجه مصوب، تهیه و تنظیم بودجه سالانه شرکت و ارایه آن iبه هیئت‌مدیره، تهیه و تنظیم صورتهای مالی وگزارش عملکرد سالانه شرکت، رسیدگی و اخذ تصمیم درباره امور اداری، استخدامی، آموزشی کارکنان طبق آیین‌نامه‌های داخلی شرکت و با رعایت قوانین و مقررات مربوط، نمایندگی شـرکت در مراجع قضـایی و اداری و طـرح و اقامه دعوی عـلیه اشخـاص اعم از حقیقی و حقوقی در موارد لزوم و دفاع از دعاوی که علیه شرکت اقامه شـده‌اند و اقامه دعوی متقابل، ورود شخص ثالث و جلب شخص ثالث و دفاع دعاوی متـقابل در تـمام مراجع با حق توکیل و انتخاب نماینده قضایی در موارد یادشده، ارایه سیستمهای پیشرفته مدیریتی برای اداره شرکت iبه هیئت‌مدیره و انجام سایر امور ضروری برای پیشبرد اهداف شرکت با رعایت قوانین و مقررات مربوط از وظایف مدیرعامل است.
 
همچنین مدیرعامل می‌تواند قسمتی از اختیارات قانونی خود را iبه سبب ابلاغ کتبی iبه هر یک از مدیران یا کارکنان شرکت iبه تشخیص و مسئولیت خود تفویض کند.
 
منابع مالی شرکت عبارت است از: درآمد حاصل از ارایه خدمات یا واگذاری حاویی‌های تحت اختیار شرکت iبه‌سرمایه‌گذاران در شهرکهای کشاورزی، منابع حاصل از دریافت تسهیلات، عقود مشارکتی و سایر منابع تأمین اعتبار و منابع عمومی دولت است.
 
این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.