اساس نامه بیمه سلامت ایرانیان را به دولت ابلاغ کردیم

وزیر بهداشت از تدوین اساس نامه بیمه سلامت ایرانیان و ابلاغ آن به دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت امروز ۱۵ تیر در هفتاد و یکمین اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور که در آمفی تئاتر ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شده بود افزود:شاخص های مهم برای ما در بحث اوژانس های بیمارستان درصد بیماران تعیین تکلیف شده زیر ۶ ساعت در اورژانس، درصد بیماران خارج شده زیر ۱۲ ساعت در اورژانس، درصد احیای قلبی ریوی ناموفق، ارتقا ۵۰ تا ۸۰ درصدی این شاخص ها در بیمارستان هایی که این کمیته تشکیل شده و تشکیل کمیته خدمات اورژانس زیر نظر دانشگاه ها است.

وی گفت: تکلیف دیگر برنامه پنجم توسعه که برعهده وزارت بهداشت قرار داده بازنگری ارزش نسبی خدمات است تا به امروز هنوز تکلیف تعرفه ها مشخص نشده است و این امر ضربه بزرگی را به سیستم بهداشت و درمان و مردم وارد کرده است.

دستجردی به سامانه پرونده الکترونیک سلامت اشاره و اظهار داشت: اقدامات اجرایی پرونده اجرایی سلامت به خوبی در حال انجام است پرونده الکترونیک سلامت در سال جاری در ۷ دانشگاه علوم پزشکی استقرار پیدا کرده است که به صورت پایلود در قم در حال انجام است.انتظار ما فراهم کردن زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری از پرونده الکترونیک است.

وزیر بهداشت به بیمه سلامت اشاره و عنوان کرد: ما با وجود اینکه در این تکلیف اختیار مستقلی نداریم ولی از اساس نامه بیمه سلامت ایرانیان را تدوین و آن را به دولت ابلاغ کردیم که امیدواریم این اساس نامه عملیاتی شود.

دستجردی با تاکید بر اینکه برنامه پنجم توسعه هفت هدف کلان، هشتاد و پنج هدف راهبردی و ۸۰۰ پروژه را برای وزارت بهداشت تعریف کرده است ادامه داد: سال ۹۱ سال انجام ۸۰۰ پروژه برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده است که روسای دانشگاه ها باید در این زمینه عزم خود را جزم کنند تا این اهداف عملیاتی شود.

*احیای طب سنتی از وظایف اصلی وزارت بهداشت
 وی به توسعه طب سنتی اشاره و تصریح کرد در حال حاضر بیش از ۲۱۰ دانشجو در هشت دانشگاه علوم پزشکی  کشور در حال تحصیل در دوره طب سنتی و دارو سازی سنتی  هستند که پس از اتمام دوره تحصیلی خود در مراکز عرضه کننده خدمات طب سنتی و دارو سازی سنتی ارائه خدمت می کند.

باید توجه داشت که این امر یکی از وظایف تکلیف شده از سوی قانون به وزارت بهداشت است  چرا که ایران سابقه درخشانی در طب سنتی داشته و می تواند در این زمینه علم خود را به دیگر کشورها ارائه کند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.