اسامی دانشگاه‌های مجری دوره های پولی

بینا- شعبه شماره ۲ دانشگاه‌ها و پردیس‌های دانشگاهی پولی به رغم انتقادها و مخالفت‌ها به سرعت در حال افزایش و توسعه است، این شعبه و پردیس‌ها با هزینه دانشجو اداره شده و بیشتر در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشجو می پذیرد.

براساس گزارش مهر، راه اندازی شعبه‌های شماره ۲ و پردیس‌های دانشگاهی پولی طی دو سال گذشته با این توجیه که در گذشته بسیاری از جوانان به دلیل نبود امکان تحصیل در دانشگاه‌های داخل، به خارج از کشور مهاجرت کرده و علاوه بر تحصیل در دانشگاه‌ها و کالج‌های بسیار ضعیف، دچار مشکلات بسیاری می شدند، راه اندازی شده است.

شهریه این شعبه ها و پردیس ها متغییر است و به عناون مثال شهریه‌های تعیین شده برای مقطع کارشناسی ارشد در پردیس شماره ۲ شهید بهشتی در گروه علوم انسانی شامل ۲۲ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال شهریه ثابت، ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار ریال شهریه متغییر و ۴ میلیون و ۵۶۰ هزار ریال شهریه پایان نامه و برای سایر دوره‌ها شهریه ثابت ۲۸ میلیون ریال تعیین شده است.

شهریه تعیین شده برای کل دوره دکتری شعبه شماره ۲ دانشگاه تهران برای دانشجویان گروه های علوم انسانی و علوم اجتماعی و رفتاری به صورت علی الحساب ۴۵ میلیون تومان و برای گروه های علوم پایه و فنی و مهندسی، ۵۵ میلیون تومان تعیین شده است.

از جمله دانشگاه‌هایی که تا کنون اقدام به راه اندازی شعبه شماره ۲ و یا پردیس دانشگاهی کرده‌اند می توان به دانشگاههای تهران، دانشگاه شهید چمران اهواز، خلیج فارس، سیستان و بلوچستان، کاشان، باهنر کرمان و شهید بهشتی اشاره کرد.

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و علم و صنعت نیز راه اندازی شعب پولی را در دستور کار خود قرار دارند.

نحوه پذیرش دانشجو در شعب پولی دانشگاهها

دانشگاه تهران: با راه اندازی شعبه شمار ۲ اقدام به پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد شهریه ای، از طریق آزمون زبان و مصاحبه کرده است و از جمله اولین دانشگاههایی بود که شعبه شماره ۲ و پذیرش دانشجوی پولی را علنی کرد و اکنون درحال پذیرش دانشجوی دکتری شهریه ای در این شعبه است.

دانشگاه شهید بهشتی: به تازگی پردیس شماره ۲ این دانشگاه را در تهران راه اندازی کرده ولی هنوز فضای فیزیکی دقیق آن مشخص نیست و به پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد شهریه ای از طریق بررسی سوابق تحصیلی، مصاحبه حضوری و در صورت نیاز برگزاری آزمون اختصاصی می پردازد.

دانشگاه شهید چمران اهواز: این دانشگاه برای پذیرش دانشجوی پولی، پردیس دانشگاهی شهید چمران اهواز را راه اندازی کرده و به پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد از طریق آزمون و بدون آزمون می پردازد، بدین صورت که اگر تعداد متقاضیان در هر رشته بیش از ۲۰ نفر باشد برای پذیرش آنان آزمون برگزار می کند و درصورتی که تعداد متقاضیان کمتر از ۲۰ نفر باشد از طریق مصاحبه دانشجو پذیرش می کند.

دانشگاه سیستان و بلوچستان: در پردیس شماره ۲ زاهدان، اقدام به پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد پولی از طریق آزمون کرده و برنامه آتی این دانشگاه پذیرش دانشجوی دکتری پولی است.

دانشگاه باهنر کرمان: این دانشگاه هم با راه اندازی پردیس سیرجان بدون آزمون دانشجوی کارشناسی ارشد شهریه ای می پذیرد.

دانشگاه خلیج فارس: از طریق مصاحبه و آزمون در پردیس دانشگاهی دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری شهریه ای پذیرش می کند.

دانشگاه کاشان: هم با راه اندازی پردیس دانشگاهی، از طریق بررسی سوابق تحصیلی و مصاحبه حضوری و در صورت نیار از طریق آزمون اختصاصی دانشجوی کارشناسی ارشد پولی پذیرش می کند.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.