اسامی ۱۹۶ نماینده مجلس هشتم که از راهیابی به بهارستان محروم شدند

۹۴ نماینده مجلس هشتم توانستند با کسب آرای مردم حوزه انتخابیه‌شان مجددا بر صندلی های سبز بهارستان نهم تکیه بزنند

۱۹۶ نماینده مجلس هشتم از راهیابی به بهارستان نهم ناکام ماندند .

۹۴ نماینده مجلس هشتم توانستند با کسب آرای مردم حوزه انتخابیه‌شان مجددا بر صندلی های سبز بهارستان نهم تکیه بزنند و در مقابل ۱۹۶ نماینده فعلی مجلس در راهیابی به مجلس آینده ناکام ماندند که شاخص‌ترین آنها در دور دوم انتخابات،‌ چهره‌هایی همچون داریوش قنبری، محسن کوهکن، جواد آرین‌منش، عفت شریعتی و زهره الهیان است.

از بین ۱۸ نماینده استان آذربایجان شرقی، ۱۳ منتخب مجلس نهم جدید بوده و به عبارتی تنها پنج نماینده کنونی مجلس توانستند از این حوزه انتخابیه وارد مجلس آینده شوند که این افراد عبارتند از مسعود پزشکیان، علیرضا منادی سفیدان، رضا رحمانی، ارسلان‌ فتحی‌پور، محمدحسین فرهنگی.

در حوزه انتخابیه استان آذربایجان غربی با ۱۲ نماینده تنها ۶ نماینده کنونی توانستند وارد مجلس نهم شوند که این افراد شامل جواد جهانگیرزاده، نادر قاضی‌پور، علی‌اکبر آقایی، موید حسینی‌صدر، محمدقسیم عثمانی و مهدی عیسی‌زاده هستند.

سهم استان اردبیل در مجلس نهم هفت نماینده است که از این تعداد تنها یک نماینده و آن هم یونس اسدی توانست وارد مجلس نهم شود.

در استان اصفهان با سهم ۱۹ نماینده تنها پنج نماینده فعلی توانستند وارد دور بعدی مجلس شوند که این افراد حسن کامران، نیره اخوان، حمیدرضا فولادگر، عوض حیدرپور شهررضایی و سیدناصر موسوی لارگانی هستند.

سهم استان ایلام در مجلس سه نماینده است که از این تعداد هیچ نماینده فعلی نتوانسته وارد مجلس نهم شود.

در استان بوشهر با چهار نماینده فقط سیدمحمدمهدی پورفاطمی توانسته به عنوان نماینده فعلی وارد دور بعدی مجلس شود.

چهار نماینده مجلس هشتم در استان چهارمحال و بختیاری نتوانستند رای لازم را برای ورود به دور بعدی مجلس کسب کنند و هیچ نماینده فعلی از این حوزه انتخابیه وارد مجلس نهم نشده است.

استان خراسان رضوی ۱۸ نماینده در مجلس دارد که از این تعداد تنها پنج نماینده فعلی توانستند وارد دور بعدی مجلس شوند که از جمله آنها سیدامیرحسین قاضی‌زاده، جواد کریمی قدوسی، محمدرضا محسنی ثانی، حسین سبحانی‌نیا و محمد دهقانی است.

در استان خراسان شمالی با سهم چهار نماینده ، دو نماینده فعلی توانستند وارد مجلس نهم شوند که این افراد موسی‌الرضا ثروتی و هادی قوامی هستند.

استان خراسان جنوبی نیز چهار نماینده در مجلس دارد که از این تعداد هیچ نماینده فعلی نتوانسته وارد دور بعدی مجلس شود.

سهم استان خوزستان ۱۸ نماینده است که از این تعداد چهار نماینده فعلی به مجلس نهم راه یافتند که این افراد سیدشریف حسینی، ناصر سودانی، سیدحسن دهدشتی و سیدمحمدسادات ابراهیمی است.

استان زنجان پنج نماینده دارد که از این تعداد تنها رضا عبداللهی توانسته از این حوزه انتخابیه وارد مجلس نهم شود.

سهم استان سمنان در مجلس چهار نماینده است که تنها کاظم جلالی توانسته از این استان وارد مجلس نهم شود.

استان سیستان و بلوچستان هشت نماینده در مجلس دارد که از این افراد سه نماینده فعلی یعنی حسینعلی شهریاری، حمیدرضا پشنگ و یعقوب جدگال به مجلس آینده راه پیدا کردند.

سهم استان فارس ۱۸ نماینده در مجلس است که از این تعداد جعفر قادری، سیدحسین ذوالنوار، محمدحسن دوگانی، محمد رضایی، محمد صفایی و عنایت‌الله هاشمی شش نماینده فعلی مجلس هستند که منتخب مردم برای ورود به مجلس نهم شده‌اند.

در استان قزوین با چهار نماینده در مجلس تنها روح‌الله عباسپور توانسته به عنوان نماینده فعلی به مجلس نهم راه پیدا کند.

استان قم نیز سه نماینده در مجلس نهم دارد که از این تعداد رضا آشتیانی‌عراقی و علی‌اردشیر لاریجانی به مجلس بعدی راه پیدا کردند.

در استان کردستان با شش نماینده هیچ کدام از نمایندگان فعلی نتوانستند از این حوزه انتخابیه به مجلس نهم راه پیدا کنند.

سهم استان کرمان در مجلس ۱۰ نماینده است که از این تعداد حسین امیری خامکانی، محمدرضا امیری کهنوج و موسی غضنفرآبادی به عنوان سه نماینده فعلی مجلس از این حوزه انتخابیه وارد دور بعدی مجلس شده‌اند.

استان کرمانشاه هشت نماینده در مجلس دارد که از این تعداد هیچ نماینده فعلی نتوانسته از بهارستان هشتم به بهارستان نهم راه پیدا کند.

از استان کهکیلویه و بویراحمد با سه نماینده در مجلس نیز تنها یک نماینده فعلی یعنی سیدعلی‌محمد بزرگواری وارد مجلس نهم شده است.

استان گلستان با سهم هفت نماینده در مجلس، دو نماینده فعلی یعنی سیدعلی طاهری و محمدجواد نظری‌مهر به مجلس بعدی ورود پیدا کردند.

استان گیلان با ۱۳ نماینده در مجلس تنها چهار نماینده فعلی از جمله حسن تامینی، جبار کوچکی‌نژاد، مهرداد لاهوتی و حسن خسته‌بند بهارستان‌نشین نهم شدند.

۹ نماینده سهم استان لرستان در مجلس است که از این تعداد تنها دو نماینده یعنی علاءالدین بروجردی و علی کائیدی توانستند به مجلس نهم راه پیدا کنند.

استان مازندران ۱۲ نماینده در مجلس دارد که از این تعداد چهار نماینده فعلی شامل سیدرمضان شجاعی‌کیاسری، احمدعلی مقیمی، مقداد نجف‌نژاد و عزت‌الله یوسفیان ملا از مجلس هشتم به مجلس نهم راه پیدا کردند.

سهم استان مرکزی در مجلس هفت نماینده است که از این تعداد عباس رجایی و علیرضا سلیمی دو نماینده فعلی مجلس هستند که به مجلس نهم راه یافتند.

از استان هرمزگان با سهم پنج نماینده در مجلس تنها دو نماینده یعنی محمد آشوری و احمد جباری توانستند به مجلس نهم راه پیدا کنند.

سهم استان همدان در مجلس هشت نماینده در مجلس است که از این تعداد تنها مهدی سنایی توانسته به عنوان بهارستان‌نشین هشتم وارد مجلس نهم شود.

استان یزد نیز چهار نماینده در مجلس دارد که از این تعداد محمدرضا تابش و سیدجلال یحیی‌زاده توانستند از مجلس هشتم به مجلس نهم راه پیدا کند.

سهم نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس نیز پنج نماینده است که از این تعداد به جز نماینده مسیحیان ارامنه شمال کشور بقیه منتخبان اقلیت‌های دینی از مجلس هشتم به مجلس نهم وارد شده‌اند.

سهم شهر تهران در مجلس ۳۰ نماینده است که از این تعداد مرتضی آقاتهرانی، غلامعلی حدادعادل، ابوترابی و سیدعلیرضا مرندی به مجلس نهم راه پیدا کردند.

طبق آخرین اخبار ستاد انتخابات کشور از نتایج حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، از ۲۵ نفر باقیمانده در دور دوم ۱۶ نماینده فعلی وارد مجلس آینده شدند که این اراد شامل بیژن نوباوه، اسماعیل کوثری، احمد توکلی، علی مطهری، محمدرضا باهنر، علی‌اصغر زارعی، علیرضا زاکانی، فاطمه رهبر، روح‌الله حسینیان، فاطمه آلیا، مهدی کوچک‌زاده، لاله افتخاری، غلامرضا مصباحی‌مقدم، حمید رسایی، علیرضا محجوب و الیاس نادران است.

بر این اساس می‌توان گفت که از حوزه انتخابیه تهران از بین ۳۰ نماینده، ۱۹ نفر توانستند از بهارستان هشتم به بهارستان نهم راه پیدا کنند.

استان تهران نیز هشت نماینده در مجلس دارد که از این تعداد عزیز اکبریان، فرهاد بشیری، حسین گروسی و سیدحسین نقوی حسینی به عنوان چهار نماینده فعلی توانستند به مجلس نهم راه پیدا کنند. البته لازم به ذکر است که حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه باطل شده است و انتخابات این حوزه در میان دوره‌ای برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا دو حوزه انتخابیه تنکابن و رامسر و دماوند و فیروزکوه در مرحله اول انتخابات طبق نظر شورای نگهبان آرایشان باطل شد که طبق قانون نمایندگان این حوزه ها در انتخابات میان دوره‌ای مشخص و به مجلس راه می‌یابند.

لازم به ذکر است که اسامی یاد شده طبق آخرین آمار اعلامی از سوی وزارت کشور و فرمانداری‌های سراسر کشور تا زمان ارسال این خبر است و گزارش تکمیلی بعد از اعلام نهایی نتایج منتشر خواهد شد.

کلیدواژه ها:

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.