اسامی ۶ فیلم لیست ممنوعه و تحریمی حوزه هنری برای اکران عمومی منتشر شد

به گزارش سینمانگار، پس از ماهها حدس و گمان رسانه ها و کنجکاوی اهالی سینما، اسامی فیلمهای ممنوعه از دیدگاه حوزه هنری جهت اکران عمومی مشخص شد.

در فروردین امسال و در اوج درگیری و هیاهوی اکران دو فیلم نوروزی «گشت ارشاد» و «خصوصی» که سرانجام به توقیف آنها انجامید، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری در سخنانی جنجال برانگیز از لیستی شامل ۱۵ فیلم به نمایش درآمده در جشنواره سی ام فیلم فجر در سال گذشته نام برد که حوزه هنری از اکران آنها در سینماهای تحت اختیارش خودداری خواهد کرد.

رئیس حوزه هنری گفت: ما در حوزه هنری اجازه نداریم امکانات مان را در خدمت تفکراتی قرار دهیم که اخلاق اسلامی و نجابت خانواده ها را نشانه گرفته اند. حداقل ۱۵ فیلم از فیلم های در نوبت اکران امسال، در سینماهای حوزه هنری نمایش داده نخواهد شد.

پس از مدتی و با توجه به اعلام نشدن نام فیلمهای لیست سیاه حوزه هنری، رسانه ها بر طبق اخبار بدست آورده خود اسامی فیلمهای مختلفی را مطرح می کردند، که البته در حد همان حدس و گمان باقی می ماندند و حوزه هنری همچنان از نام بردن اسامی ۱۵ فیلم خودداری می کرد.

اما امروز و با گذشت پنج ماه ماه از آن سخنان، عنوان شد که حوزه هنری طی نامه‌ای به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسامی ۶ فیلمی که این نهاد در سینماهایش اکران نخواهد کرد را اعلام کرده است.

حوزه هنری در نامه مذکور از این فیلمها به عنوان فیلمهای ممنوعه و تحریمی خود نام برده است: «برف‌روی کاج‌ها» به کارگردانی پیمان معادی، «بی خود و بی‌جهت» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی، «پذیرایی ساده» به کارگردانی مانی حقیقی، «پل چوبی» به کارگردانی مهدی کرم‌پور، «من همسرش هستم» به کارگردانی مصطفی شایسته و «من مادر هستم» به کارگردانی فریدون جیرانی.


سینما نگار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.