اسامی ۹ ورزشکار دوپینگی ایران از ۶ فدراسیون

اسامی 9 ورزشکار دوپینگی ایران از 6 فدراسیون سایت خبری ممتاز نیوز: 

رامین طباطبایی نام ۹ ورزشکار از شش فدراسیون که در سال گذشته میلادی از داروهای غیر مجاز استفاده کرده بودند و تمامی مراحل دادرسی آنها طی و حکم قطعی انها نیز صادر شده بود را اعلام کرد.

وی ادامه داد: حسن شاهینی از فدراسیون بوکس به خاطر استفاده از ماده ممنوعه متاندینون به مدت چهار سال از حضور در میادین ورزشی محروم شد.

وی افزود: از فدراسیون هندبال نیز، رضا قاسمیان به خاطر استفاده از استانوزولول به مدت چهار سال، رحمان شرفی به دلیل مصرف کلنبوترول به مدت ۴چهار سال و وحید اینانلویی به خاطر استفاده از داروی کلومیفن و تاموکسیفن به مدت دو سال با حکم دادرسی امکان حضور در میادین ورزشی را از دست دادند.

سخنگوی نادو ادامه داد: صمد قبادی الوار از فدراسیون فوتبال به مدت دو سال به خاطر استفاده از متادون و سپهر ساعتچی از فدراسیون قایقرانی به خاطر استفاده از کلومیفن به مدت چهار سال از شرکت در هر مسابقه ورزشی محروم شد.

سینا محمدی از فدراسیون دوومیدانی و امیر گلریز از فدراسیون والیبال هر دو به خاطر مصرف استانوزولول هریک به مدت چهار سال امکان حضور در میادین ورزشی را از دست دادند.

قائم مقام ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران درباره فعالیت این ستاد در سال ۲۰۲۲ و حجم نمونه‌ها گفت: در سال میلادی گذشته ۱۱۲۷ نمونه گرفته شده که ۳۶ مورد آن مثبت بود در ضمن نادوی ایران در این مدت ۲۹۵ ماموریت داشته که ۱۴۴ مورد آن در شهرستان‌ها بوده است.

منبع : پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان

باز نشر: www.momtaznews.com |سایت ممتاز نیوز | اخبار ایران و جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.