اسبقیان: تقبل دستمزد مربیان خارجی از سوی فدراسیون منطقی نمی باش

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

رئیس فدراسیون قایقرانی کشورمان گفت: اینکه دستمزد مربیان خارجی از سوی فدارسیون تقبل شود منطقی نمی باش.

محمد شروین اسبقیان رئیس فدراسیون قایقرانی کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: یکی از اهداف فدراسیون و هیئت رئیسه جذب مربیان خارجی طراز اول است و در صورتیکه بخواهیم مربی خارجی جذب کنیم باید جز iبهترین ها باشند تا ازحضور آنها iبهره لازم را ببریم.

وی گفت: پیش ازاین اعلام نموده بودم که در خصوص عملکرد مربیان پس از رقابت های المپیک تصمیم گیری خواهیم نمود چرا که باید عملکرد آنها را در این مسابقات ارزیابی می نمودیم و در حال حاضر این نتیجه رسیدیم که با چند مربی قطع همکاری کنیم.

اسبقیان افزود: در حال حاضر شرایط ویژه ای در کشور حاکم است iبه همین سبب در این شرایط ما باید صرفه جویی کنیم و با استفاده از تجربه مربیان داخلی ارز را از کشور خارج کنیم iبه طور مثال وقتیکه پیش ازا ین فدراسیون ماهیانه مبلغ ۵ میلیون تومان iبه عنوان دستمزد iبه مربی خارجی پرداخت می نمود و در حال حاضر iبه سبب افزایش نرخ ارز باید ماهیانه ۲۵ میلیون تومان پرداخت شود که این امر iبه هیچ وجه منطقی نمی باش و این در حالی است که با این مبالغ ما می توانیم با خرید تجهیزات استانها را نیز تجهیز کنیم.

وی تصریح نمود: همچنین با توجه iبه اینکه تا پایان سال مسابقات مهمی را در پیش نداریم iبه همین سبب در حال حاضر حضور مربی خارجی چندان ضروری نمی باش و خوشبختانه در حال حاضر برنامه داخلی تیم های ملی پیگیری می گردد و iبه طوریکه از فردا مرحله تازهی از تمرینات آماده سازی قایقرانان در رشته های مختلف برگزار خواهد شد و در نظر داریم مسابقات قهرمان کشوری اسلالوم را نیز برگردانیم.

رئیس فدراسیون قایقرانی کشورمان اظهار داشت: خوشبختانه ما مربیان بسیار خوبی دراختیار داریم iبه طوریکه با هدایت مربیان داخلی قایقرانان جوان کشورمان در مسابقات داخلی مالک مدال شوند و با ایجاد انگیزه می توانیم شرایطی را فراهم کنیم که حتی قایقرانان عملکرد iبهتری را از خود iبه نمایش بگذارند.

وی گفت: در حال حاضر iبه سبب شرایط نامناسب اقتصادی ما در نظر داریم تا پایان سال با مربیان داخلی فعالیت های قایقرانی را پیگیری کنیم.

اما در نظر داریم مربیان خوب وسطح بالایی را خدمت بگیریم.

وی در خصوص عملکرد مربی ازبک تیم ملی آبهای ارام تصریح نمود: پیش ازاین یولداشف ازبک هدایت تیم های ملی آبهای آرام کشورمان را بر عهده داشت که فدراسیون با وی قطع همکاری نمود سبب اصلی آن مسائل مالی نبوده این مربی عملکرد خوبی داشت اما جزو مربیان طراز اول دنیا نمود و برای ارزیابی عملکرد وی باید نتیجه بدست آمده المپیک را بررسی کنیم.

**طالبیان و معتمدی شاگردان مربی داخلی بودند نه خارجی

وی گفت: احمدرضا طالبیان و آرزو معتمدی از کشورمان ۲ قایقرانی بودند که موفق iبه کسب سهمیه المپیک شدند که iبه دست آمدن این موفقیت در وقت مربیگری ایرج اقلیمی بود و آنها شاگرد این مربی بودند و در رشته روئینگ نیز سولماز عباسی، با هدایت افشین فرزام و موفق iبه کسب مجوز المپیک شد و موفقیت مربیان داخلی نشان می دهد که مربیان خارجی در کسب این نتیجه نقش پررنگی نداشتند iبه همین سبب iبه این نتیجه رسیدیم که از این پس دیگر با مربیان درجه ۲ همکاری کنیم.

وی یادآور شد: در صورتیکه کمیته ملی المپیک دستمزد مربیان خارجی را تقبل نمایند فدراسیون باید این مبالغ را بپردازد که تقبل این iبها ها iبه هیچ وجه iبه صرفه نمی باش.

وی در خصوص حضور مربی آلمانی در ایران گفت: با توجه iبه اینکه در رشته روئینگ ما نیاز iبه یک مربی خارجی هستیم iبه همین سبب پیش از این با مربی آلمانی وارد مذاکره شدیم و قرار است وی برای انجام مذاکراتی وارد کشورمان شود و در صورتیکه با این مربی iبه توافق رسیدیم از وی از سال آینده در تیم ملی روئینگ استفاده خواهیم نمود و با توجه iبه اینکه یکی از رشته های مدال آور است iبه همین سبب افشارزاده در این خصوص با ما همکاری خواهد نمود.

وی در پایان در خصوص مربی خارجی فعال در تیم ملی بادبانی خاطرنشان نمود: در حال حاضر هدایت تیم ملی بادبانی کشورمان برعهده خالد پرویز پاکستانی است و این مربی اعلام نموده است که علاقمند iبه فعالیت در تیم ملی کشورمان است که iبه اعتقاد بنده بحث مربیان خارجی چندان حاد نمی باش اما این را قبول داریم که ما نیاز داریم در این رشته از دانش روز مربیان دنیا استفاده کنیم اما iبه سبب بعضی مشکلات مالی امکان استفاده از مربیان خارجی وجود ندارد، البته ما در این برهه با حمایت از ورزشکاران شرایطی را فراهم نمودیم که آنها در بخش مربیگری نیز فعال شوند iبه طوریکه در حال حاضر احمد احمدی یکی از iبهترین قایقرانان کشورمان در رشته بادبانی موفق شد حضور در کلاس مربیگری iبه عنوان یکی از مربیان این دوره ها را در قطر پشت سر بگذارد و iبه همین سبب وی در آینده می تواند جایگزین خوبی برای سایر مربیان کشورمان باشد و ما امیدواریم iبه سریعی با تدابیر مسئولان کشور مشکلات مالی پیش آمده iبه سریعی برطرف شود./آق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.