اسبقی پس از کسب عنوان شیرین قهرمانی دنیا: حق پدرم را از کره ای ها گرفتم

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > دیگر ورزشها – فارس نوشت:

بهنام اسبقی جوان تیم ملی تکواندوی ایران توانست در اولین حضور جهانی خود قهرمان جهان شود . او پس از کسب مدال طلای بیست و یکمین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان اظهار داشت: بازی اول یک مقدار بدنم سست شده بود و کارایی لازم را نداشت. رفته رفته بهتر شدم و توانستم نمایندگان کشورهای گواتمالا، کوبا، آذربایجان، مکزیک، مولداوی، اسپانیا و کره جنوبی را شکست دهم.

وی افزود: از همه مربیانم تشکر می‌کنم به خصوص از کاپیتان تیم ملی، مسئولان فدراسیون و خانواده‌ام که در این مدت مرا مورد حمایت خود قرار دادند.

برنده نشان طلای مسابقات جهانی مکزیک گفت: بسیار مدیون علیرضا نصر آزادانی هستم او تنها کسی بود که در تمام روزهایی که قرار بود تغییراتی در اوزان ایجاد شود تمایلی به این کار نداشت و بارها به من گفته بود که اعزام به مسابقات حق تو است.

اسبقی در ادامه خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این دوره از رقابت‌ها توانستم مدال طلای جهان را کسب کنم. پدرم ۲۸ سال پیش در مسابقات جهانی آلمان شرکت کرده بود که مقابل نماینده کره جنوبی ۶ بر ۵ شکست خورد. امروز حق پدرم را از تکواندوی دنیا گرفتم و این مدال را به او هدیه می‌دهم. امیدوارم که خانواده‌ام از کسب مدالم خوشحال شده باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای مسابقات جام جهانی هنرهای رزمی در بازی‌های آسیایی اینچئون برنامه‌ای داری یا خیر گفت: اگر قسمت بود در خدمت تیم ملی خواهم ماند در غیر این صورت برای همه آنها دعا می‌کنم.

اسبقی در ادامه خاطرنشان کرد: در طول مسابقات زمانی که به چشم حریفانم نگاه می‌کردم ترس را در چشمان آنها می‌دیدم. همه تکواندو‌کاران دنیا تا نام ایران را می‌شنوند می‌ترسند. بچه‌های ما اگر خودشان باشند قطعا مدال طلا کسب خواهند کرد. امیدوارم که طی روزهای آینده این افتخارآفرینی تکرار شود و قهرمان جهان شویم.

اسبقی در پایان در مورد شکست حجی‌زواره گفت: شکست مسعود بسیار برایم ناراحت‌کننده بود چرا که او توانایی کسب مدال طلا را داشت. من امروز وارد شیاپ‌چانگ شدم تا دل او را شاد کنم. امیدوارم تیم ملی قهرمان مسابقات شود تا با این قهرمانی اتفاق تلخی که برای او رخ داده فراموش شود.

۴۱۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.