استاد سمندریان بر همپوشانی علم تجربه در تئاتر اصرار داشت

پیام تسلیت گروه تئاتر آبی/

سینماپرس-گروه تئاتر/گروه تئاتر آبی در پی درگذشت استاد حمید سمندریان، طی پیامی این ضایعه بزرگ را به خانواده سمندریان و جامعه بزرگ تئاتر تسلیت گفت.

 
به گزارش سینماپرس به نقل از  روابط عمومی «گروه تئاتر آبی»، در متن این پیام ضمن اشاره به جایگاه آکادمیک و علمی استاد سمندریان در تاریخ تئاتر ایران آمده است : “استاد حمید سمندریان با حضور در اولین گروه‌های آموزشی دانشگاهی در ایران در تدریس تئاتر و سال‌های بعد با تاسیس آموزشگاه آزاد بازیگری و کارگردانی تئاتر و پیگیری مجدانه برای حضور در کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی، سعی بر این داشت تا به تئاتر این مرز و بوم «شخصیتی علمی» ببخشد. همیشه در کلاس‌های خود و حتی در کوتاه ترین فرصتی که برای آموزش تئاتر در اختیار داشت به همپوشانی علم و تجربه در تئاتر اصرار داشت و هیچگاه یکی را بدون دیگری مقبول نمی‌دانست.

استاد سمندریان در کنار شخصیت علمی خود در پهنه تئاتر ایران، هیچگاه تسلیم شرایط نشده و همواره بر اجرای صحیح، موشکافانه و با وسواس اثر تئاتری، از پس تمرین‌های برنامه‌ریزی شده، مدون و بدون عجله اصرار می‌ورزید و حاکمیت اخلاق در یک گروه تئاتری را اهم واجبات می‌دانست.

بر جامعه تئاتر ایران واجب است تا در تاریخی که به دست تک تک این افراد در هنر ایران رقم خواهد خورد، با مطالعه زندگی بزرگانی چون حمید سمندریان راز مانایی و محبوبیت را در عرصه هنر کشف کرده و این مهم را به نسل‌های بعد انتقال دهند.

در انتهای این پیام، گروه تئاتر آبی متشکل از وحید لک، ژوبین غازیانی، شهاب غزالی، علی شایانفر، رضا آحادی، رامتین خداپناهی، نیما کرمی، رامین محمودیان، خشایار عابدیان و محمد سرور عظیمی فقدان جسمانی استاد سمندریان را به خانواده محترم ایشان و جامعه هنری تسلیت می‌گوید.

انتهای پیام/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۵۲۱۴


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.