استاد محیط زیست دانشگاه تهران: سالانه ۶۳ هزار هکتار جنگل در کشور از بین می‌رود

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

100-364.jpg

استاد محیط زیست دانشگاه تهران گفت: سالانه ۶۳ هزار هکتار جنگل از مناطق شمال و زاگرس در کشور از بین می رود.

به گزارش تفسیری خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه لرستان، مجید مخدوم افزود: بروکراسی‌ها متاسفانه نمی گذارد آن گونه که متخصصین و کارشناسان زیست محیطی می گویند در جهت حفاظت از منابع ملی و جنگلی عمل شود.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد توسعه محیط زیست هر کشوری iبه دست مردم انجام می گردد اظهار کرد: اگر مردم همکاری و همیاری کنند مشکل تخریب منابع در زاگرس مرتفع می گردد.

وی ادامه داد: سالانه ۶۳ هزار هکتار جنگل از مناطق شمال و زاگرس در کشور از بین می رود.

این استاد محیط زیست دانشگاه تهران با بیان اینکه اگر مردم باور داشته باشند که می گردد زاگرس را احیا کرد این مهم قطعا انجام می گردد و حقوق محیط زیست یا همان حقوق بشر رعایت خواهد شد بیان کرد: برای تحقق این مهم ابتدا باید نیاز مردم که غذا، مسکن و کار است را مهیا سازیم تا زاگرس حفظ شود.

وی خاطرنشان کرد: نیاز است که سوخت جایگزین زغال یعنی گاز را در استانها و روستاهای زاگرس‌نشین فراهم کنیم که البته با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها در مورد انرژی این مهم هم غیرممکن شده است پس نمی توان iبه توسعه مد نظر رسید.

مخدوم با بیان اینکه مهمترین عامل تخریب جنگل‌ها آز مردم بودن نه نیازشان گفت: اگر بتوانیم قناعت پشگی را فرهنگ کنیم جلوی تخریب گرفته می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.