استاد گروه آناتومی دانشگاه علوم پزشکی تهران درگذشت

آموزش > عالی
دکتر میرعباس عبدالوهابی گیلانی استاد گروه آناتومی و متخصص جراحی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر میرعباس عبدالوهابی گیلانی عضو هیات علمی گروه آناتومی و از پیشگامان آناتومی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران بود. وی منشاء خدمات بسیار بزرگ علمی در حوزه آناتومی بود و روز یکشنبه بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفته است.

پیکر این استاد گرانقدر صبح فردا دوشنبه ۶ شهریور ماه از مقابل بیمارستان ایرانمهر تشییع می شود. دکتر عبدالوهابی سال گذشته در دهمین همایش نکوداشت مقام استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان استاد نمونه انتخاب شده بود.

دکتر میرعباس عبدالوهابی تحصیلات ابتدایی را در دبستان پیشرو شهر تهران و تحصیلات متوسطه را در دبیرستان فیروز بهرام شهر تهران آغاز کرد و در سال ۱۳۴۷ موفق به اخذ مدرک دیپلم شد. تحصیلات عالی خود را در سال ۱۳۵۰ در رشته دکتری عمومی دانشکده پزشکی دانشگاه تهران آغاز کرد و در سال ۱۳۵۷ فارغ‌التحصیل شد.

وی در سال ۱۳۶۲ موفق به اخذ درجه تخصصی در رشته جراحی عمومی از دانشکده پزشکی دانشگاه تهران شد. سپس تحصیلات Ph.D خود را دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال ۱۳۷۰ به پایان رساند و تا قبل از دوران بیماری به عنوان عضو هیئت علمی و استادیار گروه آناتومی در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول به کار بود.

مسئول آموزش گروه آناتومی از سال ۶۴ تا ۶۸، مسئول آموزش انترنها در بیمارستان رازی از سال ۶۷ تا ۶۹، استادیار و مدرس درس آناتومی تنه در گروه آناتومی در بخش‌های جراحی بیمارستانهای سینا، رازی، انستیتوسرطان تنها بخشی از سوابق اجرایی این استاد فقید بود.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.