استانداران پرچمدار اعتدال در کشور باشند

اردیبهشت ۱۴۰۳

رحمانی فضلی در آئین تودیع و معارفه استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

وزیر کشور گفت: استانداران پرچمدار اعتدال در کشور باشند و برای این کار باید مدیران ولایت‌پذیر را مدنظر قرار دهند تا با جمع تخصص و تعهد مشکلات را پشت سر بگذاریم.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور گفت: استانداران پرچمدار اعتدال در کشور باشند و برای این کار باید مدیران ولایت‌پذیر را مدنظر قرار دهند تا با جمع تخصص و تعهد مشکلات را پشت سر بگذاریم.

وزیر کشور در آئین تودیع و معارفه استانداران سابق و تازه کهگیلویه و بویراحمد با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: جابجایی مدیران پس از هر انتخابات امری طبیعی است و گردش قدرت نیز امری پسندیده است بخصوص در نظام مردم سالار دینی که این به معنی ضعف یک مدیر و قدرت دیگری نیست.

وزیر کشور افزود: روش تازهی را در انتخاب استانداران مدنظر قرار دادیم بدین ‌صورت که از نمایندگان مجلس خواستیم اشخاص مورد نظر را به ما معرفی کنند تا ما نیز گزینه‌ها را بررسی کنیم و کارآمدترین‌ها انتخاب شوند که با این روش تنش‌ها در استان‌ها کمتر می‌شود.

رحمانی فضلی تصریح کرد: اگر همه مسئولان و مردم با یکدیگر همراهی و همدلی کنند و به گونه‌ای تقسیم کار شود که استاندار برنامه‌ریزی کرده و نمایندگان در تهران پیگیری کنند و ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه نقش هدایت و موعظه را داشته باشند فضای کار و خدمت در کشور بهتر می‌شود.

وزیر کشور با بیان اینکه وحدت و همدلی پایه و اساس و زیرساخت حماسه اقتصادی است که همه فشار دشمنان به این جهت است که از وحدت داخل کشور می‌ترسند.

وی گفت: شرایط در کشور به گونه‌ای است که باید از منابع نفتی خداحافظی کنیم البته نه به سبب تحریم بلکه به سبب هزینه‌های بسیار ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی و پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومانی یارانه‌ها که دیگر نمی‌توان به مانند قبل به نفت تکیه کرد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه امکانات در کشور بسیار است، ابراز داشت: باید برای موفقیت مصرف خود را ۲۰ درصد مدیریت کنیم و در تولید با تجهیز منابع مردم نیازهای خود را رفع کرده تا مردم احساس ثبات و سود و امنیت کنند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: بهره‌وری ما بسیار پایین است و اثربخشی چندانی ندارد لذا نگاه مدیران باید برآمده از طرحی نو باشد و صندوق سرمایه‌گذاری در استان‌ها را فراهم کنیم و سود سهام عدالت را تبدیل به نقدینگی کرده و یارانه‌ها را به حوزه تولید ببریم.

این مسئول با بیان اینکه نگاه‌ها باید عوض شود تصریح کرد: اعتدال، گفتمان روحانی است و در همه امور در این دولت باید اعتدال داشته باشیم.

رحمانی فضلی افراطی‌گری را خلاف عدل و شرع و فطرت دانست و گفت: از افراطی‌گری ضررهای بسیاری کردیم و باید گفتمان عدالت در ایران با موفقیت همراه شود چرا که راهی جز این نداریم.

وی گفت: استانداران پرچمدار اعتدال در کشور باشند و برای این کار باید مدیران ولایت‌پذیر را مدنظر قرار دهند تا با جمع تخصص و تعهد مشکلات را پشت سر بگذاریم.

وزیر کشور عمق خدمت را به نیت خالص دانست و گفت: باید برای مردم منشاء خیر باشیم و اکنون دولت به دنبال فعال کردن چرخ اقتصاد است و در خارج هم اثبات حقانیت و پیشبرد اهداف نظام را دنبال می‌کند.

رحمانی فضلی به سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل اشاره کرد و گفت: دنیا ایران قدرتمند را پذیرفته و این به سبب اطاعت و پیروی از رهبری بوده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.