استانداران گلستان و سامسون ترکیه بر گسترش روابط اقتصادی تاکید کردند

به گزارش روز جمعه ایرنا ، در این دیدار دو طرف در خصوص گسترش روابط تجاری و اقتصادی میان این دو استان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

قرار است، فردا ( شنبه ) در این رابطه تفام نامه ای به امضای استانداران گلستان و سامسون برسد.

قناعت همچنین امروز از برخی شهرکهای صنعتی شهر سامسون دیدن کرد و با رییس اتاق بازرگانی این استان نیز دیدار و گفت وگو کرد.

وی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در باره هدف از سفرش به ترکیه گفت : به دعوت استاندار سامسون برای امضای تفاهمنامه ای به منظور گسترش روابط تجاری و اقتصادی دو استان در بخش های مختلف به ویژه اتاق های بازرگانی دو استان و بخش های خصوصی دو طرف به ترکیه سفر کرده است.

استاندار گلستان با اشاره به دیدارهای مقامات دو استان از توانایی ها و ظرفیت های اقتصادی یکدیگر اظهار داشت: با عقد تفاهمنامه ای روابط تجاری و اقتصادی استان های گلستان و سامسون در بخش های مختلف از جمله کشاورزی و ماشین آلات سنگین گسترش می یابد و زمینه سرمایه گذاری خارجی در دو استان فراهم می شود.

قناعت در ادامه اظهار داشت: افزون بر آن در دیدار با مقامات استان سامسون در باره ترانزیت کالاهای ترکیه ای از طریق گلستان به کشور های آسیای مرکزی به ویژه ترکمنستان نیز بحث و تبادل نظر به عمل خواهد آمد.

استاندار گلستان در ادامه گفت: با هماهنگی های به عمل آمده به منظور ایجاد همبستگی و اتحاد بیشتر بین مردم شهرهای گرگان و سامسون پیمان خواهر خواندگی منعقد خواهد شد.

وی در پایان گفت: در مدت حضور در استان سامسون از بخش های مختلف اقتصادی این استان دیدن خواهد کرد.

خاورم**۲۳۰**۲۰۴۷**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۲۷۷۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.